Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití vláknobetonu pro výstavbu tunelů pod letištěm Heathrow

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F11%3A00188611" target="_blank" >RIV/68407700:21110/11:00188611 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití vláknobetonu pro výstavbu tunelů pod letištěm Heathrow

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Londýnské letitě Heathrow je nejvytíženější mezinárodní letiště na světě. V roce 2008 byl pro cestující veřejnost otevřen nový terminál 5, v rámci jeho výstavby bylo vyraženo i několik tunelů. Jednalo se o tunel pro odvedení dešťové vody (SWOT), prodloužení trasy metra Piccadilly (PiccEx), prodloužení železničního tunelu Heathrow Express (HExEx), o silniční tunel Airside Road Tunnel (ART). Tunely SWOT, HExEx, PiccEx byly raženy pomocí plnoprofilových štítů, ve všech případech bylo použito prefabrikovanésegmentové ostění z vláknobetonu zcela bez běžné prutové výztuže. Na uvedených tunelech byl použit pro výrobu segmentů vláknobeton, množství oceli (drátků) bylo 30 kg/m3, do betonu segmentů byla přidána polypropylenová vlákna pro zvýšení požární odolnosti. Šachty, propojky, únikové štoly a přístupové tunely byly na tunelech pro terminál 5 raženy konvenčně pomocí metody LasershellTM. Jednalo se o jednoplášťové ostění ze stříkaného betonu, kde veškerý nastříkaný beton tvoří součást trvalé

  • Název v anglickém jazyce

    Use of Steel Fibre Reinforced Concrete for Construction of Tunnels under the Heathrow Airport

  • Popis výsledku anglicky

    London Heathrow Airport is the busiest international airport in the world. New Terminal 5 was opened for public in 2008, construction of the new terminal included construction of several tunnels: Storm Water Outfall Tunnel (SWOT), Piccadilly Line Extension (PiccEx), Heathrow Express Extension (HExEx), and Airside Road Tunnel (ART). Tunnels SWOT, HExEx, and PiccEx were excavated using tunnel boring machines (shields), precast segmental lining generated from steel fibre reinforced concrete (SFRC) withouttraditional steel cages was used on all three projects. Segments were generated from fibre reinforced concrete with 30 kg/m3 of steel fibres, moreover polyprophylene fibres were added to concrete to increase fire resistance of the lining. Shafts, cross passages and access tunnels of tunnels for Terminal 5 were constructed concentionally using sprayed concrete lining (SCL) method LaserShellTM. The method has a single-shell lining, all sprayed concrete is a part of the impermeable final li

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP104%2F10%2F2023" target="_blank" >GAP104/10/2023: Vývoj a ověření vlastností vláknobetonu splňujícího současné požadavky pro prefabrikovaná ostění dopravních tunelů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Geotechnické problémy líniových stavieb

  • ISBN

    978-80-227-3504-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

    77

  • Název nakladatele

    STU v Bratislave

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    30. 5. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku