Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Chapter 4.3. Change of concrete lining properties

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F11%3A00190893" target="_blank" >RIV/68407700:21110/11:00190893 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Chapter 4.3. Change of concrete lining properties

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter describes: a) results of long-term monitoring of the time related changes in the dynamic behaviour of the tunnel lining under operating loads generated by the passage of Metro train units ( 543-day time period monitoring in the tunnel of LineC of Prague Metro, on rail 2 and kilometre spacing 18.725, close to Nádraží Holešovice Station and 786-day time period monitoring in the tunnel profile of Line A, on rail 1, kilometre spacing 19.467, close to Můstek Station, which were carried out in the course of years 2007 - 2011, b) conditions of monitoring at sites above mentioned, c) explains functional relations of dynamic response and documented stress failure d) discuss the processes, which generate the time related changes in lining behaviour.

  • Název v anglickém jazyce

    Chapter 4.3. Change of concrete lining properties

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter describes: a) results of long-term monitoring of the time related changes in the dynamic behaviour of the tunnel lining under operating loads generated by the passage of Metro train units ( 543-day time period monitoring in the tunnel of LineC of Prague Metro, on rail 2 and kilometre spacing 18.725, close to Nádraží Holešovice Station and 786-day time period monitoring in the tunnel profile of Line A, on rail 1, kilometre spacing 19.467, close to Můstek Station, which were carried out in the course of years 2007 - 2011, b) conditions of monitoring at sites above mentioned, c) explains functional relations of dynamic response and documented stress failure d) discuss the processes, which generate the time related changes in lining behaviour.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA103%2F09%2F1600" target="_blank" >GA103/09/1600: Výzkum monitorovacích metod mikro-deformací ostění podzemních staveb (metra)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Micro-Measurement and Monitoring System for Ageing Underground Infrastructures

  • ISBN

    978-80-01-04981-5

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    129-136

  • Počet stran knihy

    148

  • Název nakladatele

    Česká technika - nakladatelství ČVUT

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly