Chapter 4.3. Change of concrete lining properties
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F11%3A00190893" target="_blank" >RIV/68407700:21110/11:00190893 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Chapter 4.3. Change of concrete lining properties
Popis výsledku v původním jazyce
The chapter describes: a) results of long-term monitoring of the time related changes in the dynamic behaviour of the tunnel lining under operating loads generated by the passage of Metro train units ( 543-day time period monitoring in the tunnel of LineC of Prague Metro, on rail 2 and kilometre spacing 18.725, close to Nádraží Holešovice Station and 786-day time period monitoring in the tunnel profile of Line A, on rail 1, kilometre spacing 19.467, close to Můstek Station, which were carried out in the course of years 2007 - 2011, b) conditions of monitoring at sites above mentioned, c) explains functional relations of dynamic response and documented stress failure d) discuss the processes, which generate the time related changes in lining behaviour.
Název v anglickém jazyce
Chapter 4.3. Change of concrete lining properties
Popis výsledku anglicky
The chapter describes: a) results of long-term monitoring of the time related changes in the dynamic behaviour of the tunnel lining under operating loads generated by the passage of Metro train units ( 543-day time period monitoring in the tunnel of LineC of Prague Metro, on rail 2 and kilometre spacing 18.725, close to Nádraží Holešovice Station and 786-day time period monitoring in the tunnel profile of Line A, on rail 1, kilometre spacing 19.467, close to Můstek Station, which were carried out in the course of years 2007 - 2011, b) conditions of monitoring at sites above mentioned, c) explains functional relations of dynamic response and documented stress failure d) discuss the processes, which generate the time related changes in lining behaviour.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA103%2F09%2F1600" target="_blank" >GA103/09/1600: Výzkum monitorovacích metod mikro-deformací ostění podzemních staveb (metra)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Micro-Measurement and Monitoring System for Ageing Underground Infrastructures
ISBN
978-80-01-04981-5
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
129-136
Počet stran knihy
148
Název nakladatele
Česká technika - nakladatelství ČVUT
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—