Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

STANICE VELESLAVÍN-PRVNÍ TROJLODNÍ STANICE PRAŽSKÉHO METRA NAVRŽENÁ METODOU NRTM

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F12%3A00194855" target="_blank" >RIV/68407700:21110/12:00194855 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    STANICE VELESLAVÍN-PRVNÍ TROJLODNÍ STANICE PRAŽSKÉHO METRA NAVRŽENÁ METODOU NRTM

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V rámci prodloužení trasy metra A v Praze dojde v období let 2010 až 2014 k výstavbě čtyř nových stanic pražského metra. Jedná se o nový provozní úsek V.A, jehož součástí jsou celkem tři ražené a jedna hloubená stanice. Ražené stanice se dále dělí podleprofilu na dvě jednolodní stanice (Petřiny, Červený Vrch) a trojlodní stanici Veleslavín, dočasnou koncovou stanici pak tvoří hloubená stanice Motol s raženými obratovými kolejemi za stanicí. Stanice Veleslavín je první trojlodní stanicí pražského metra,která je navržená k realizaci Novou rakouskou tunelovaní metodou. Na trase se nachází mezi stanicemi Červený Vrch a Petřiny a v budoucnosti by měla vytvořit významný dopravní uzel, který umožní návaznost metra na vlaková spojení a autobusovou dopravu. Vpřípadě realizace rychlodráhy na letiště Praha-Ruzyně se v první fázi počítá s přestupem na metro právě na Veleslavíně. Současně se v rámci budoucího využití území uvažuje o vybudování kapacitního autobusového terminálu a podzemních park

  • Název v anglickém jazyce

    VELESLAVÍN STATION - THE FIRST THREE-VAULT STATION ON PRAGUE METRO DESIGNED TO BE DRIVEN BY THE NATM

  • Popis výsledku anglicky

    Four new metro stations will be developed within the framework of the extension of the Prague Metro Line A during the 2010 to 2014 period. They will be built on the new operational section, the fifth in line (designated as VA), comprising three mined stations and one cut and cover station. The mined stations are further subdivided according to the profile to two one-vault stations (Petřiny and Červený Vrch) and one three-vault station (Veleslavín). The temporarily terminal station, Motol, is formed by Motol a cut-and-cover station and mined tunnels for dead-end tail tracks behind the station. Veleslavín station is the first three-vault station on the Prague Metro network to be constructed using the New Austrian Tunnelling Method. It is located on the route between Červený Vrch station and Petřiny station. In the future it should form an important transport hub, allowing the interchange between the metro line and the train and bus services.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Tunel

  • ISSN

    1211-0728

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1/2012

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    3-8

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus