Zkušenosti s aplikací stříkané hydroizolace ve stanici Veleslavín
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F13%3A00205378" target="_blank" >RIV/68407700:21110/13:00205378 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zkušenosti s aplikací stříkané hydroizolace ve stanici Veleslavín
Popis výsledku v původním jazyce
Stanice Veleslavín je jednou ze čtyř nově budovaných stanic pražského metra v rámci prodloužení linky Metra A ze stávající stanice Dejvická do Motola. Jedná se o unikátní dílo. Veleslavín je první trojlodní stanicí pražského metra navrženou a raženou Novou rakouskou tunelovací metodou. Vzhledem ke složitosti detailů napojení středního výrubu a bočních lodí, staniční části a traťových tune-lů a zaústění únikového objektu do stanice, přešlo se v projektu od fóliové hydroizolace k hydroizolaci stříkané. VČeské republice jde o zcela novou zkušenost se stříkanou hydroizolací v tak velkém objemu. Doposud byla stříkaná izolační membrána využívána na dílech menšího rozsahu, například při výstavbě výtahových šachet ve stanicích metra Florenc a Národní a dále například při sanacích několika starých železničních tunelů. Ve stanici Veleslavín byl zvolen systém komplexně neodvodněné konstrukce tune-lu, kdy hydroizolace obaluje celý obvod tunelu a vnitřní betonové ostění musí být navrženo na plný s
Název v anglickém jazyce
Experience with the application of sprayed waterproofing membrane at the Veleslavín station
Popis výsledku anglicky
Veleslavín Station is one of four newly built prague metro stations within the Prague Met-ro line A Extension project. It is a unique work. Veleslavín is the first three-aisled station of prague met-ro network constructed by New Austrian Tunnelling Method. Given the complexity of connection de-tails of central tunnel and side tunnels, station and running tunnels and connection of an emergency exit structure and the station, the foil waterproofing membrane passed in the project to the sprayed waterproofing membrane. In the Czech Republic it is a completely new experience with waterproofing sprayed system in such a large volume. Up to now, sprayed insulation membrane has been used on smaller-scale works, such as the construction of elevator shafts in theFlorenc and Národní Třída metro stations and further with redevelopment of several old railway tunnels. In the case of Veleslavín station was elected a complex undrained tunnel structure where waterproofing envelopes the whole circum-fer
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Podzemní stavby Praha 2013
ISBN
978-80-260-3867-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
23
Název nakladatele
Česká tunelářská asociace ITA-AITES
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
22. 4. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—