Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zkušenosti s aplikací stříkané hydroizolace ve stanici Veleslavín

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F13%3A00205378" target="_blank" >RIV/68407700:21110/13:00205378 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zkušenosti s aplikací stříkané hydroizolace ve stanici Veleslavín

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Stanice Veleslavín je jednou ze čtyř nově budovaných stanic pražského metra v rámci prodloužení linky Metra A ze stávající stanice Dejvická do Motola. Jedná se o unikátní dílo. Veleslavín je první trojlodní stanicí pražského metra navrženou a raženou Novou rakouskou tunelovací metodou. Vzhledem ke složitosti detailů napojení středního výrubu a bočních lodí, staniční části a traťových tune-lů a zaústění únikového objektu do stanice, přešlo se v projektu od fóliové hydroizolace k hydroizolaci stříkané. VČeské republice jde o zcela novou zkušenost se stříkanou hydroizolací v tak velkém objemu. Doposud byla stříkaná izolační membrána využívána na dílech menšího rozsahu, například při výstavbě výtahových šachet ve stanicích metra Florenc a Národní a dále například při sanacích několika starých železničních tunelů. Ve stanici Veleslavín byl zvolen systém komplexně neodvodněné konstrukce tune-lu, kdy hydroizolace obaluje celý obvod tunelu a vnitřní betonové ostění musí být navrženo na plný s

  • Název v anglickém jazyce

    Experience with the application of sprayed waterproofing membrane at the Veleslavín station

  • Popis výsledku anglicky

    Veleslavín Station is one of four newly built prague metro stations within the Prague Met-ro line A Extension project. It is a unique work. Veleslavín is the first three-aisled station of prague met-ro network constructed by New Austrian Tunnelling Method. Given the complexity of connection de-tails of central tunnel and side tunnels, station and running tunnels and connection of an emergency exit structure and the station, the foil waterproofing membrane passed in the project to the sprayed waterproofing membrane. In the Czech Republic it is a completely new experience with waterproofing sprayed system in such a large volume. Up to now, sprayed insulation membrane has been used on smaller-scale works, such as the construction of elevator shafts in theFlorenc and Národní Třída metro stations and further with redevelopment of several old railway tunnels. In the case of Veleslavín station was elected a complex undrained tunnel structure where waterproofing envelopes the whole circum-fer

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Podzemní stavby Praha 2013

  • ISBN

    978-80-260-3867-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

    23

  • Název nakladatele

    Česká tunelářská asociace ITA-AITES

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    22. 4. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku