VYUŽITÍ CHEMICKÝCH INJEKTÁŽÍ SVORNÍKŮ PŘI VÝSTAVBĚ STANICE VELESLAVÍN TRASY V.A PRAŽSKÉHO METRA
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F12%3A00195641" target="_blank" >RIV/68407700:21110/12:00195641 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
VYUŽITÍ CHEMICKÝCH INJEKTÁŽÍ SVORNÍKŮ PŘI VÝSTAVBĚ STANICE VELESLAVÍN TRASY V.A PRAŽSKÉHO METRA
Popis výsledku v původním jazyce
V rámci prodloužení trasy metra A v Praze dojde v období let 2010 až 2014 k výstavbě čtyř nových stanic pražského metra. Jedná se o nový provozní úsek V.A, jehož součástí jsou celkem tři ražené a jedna hloubená stanice. Ražené stanice se dále dělí podleprofilu na dvě jednolodní stanice (Petřiny,Červený Vrch) a trojlodní stanici Veleslavín, dočasnou koncovou stanici pak tvoří hloubená stanice Motol s raženými obratovými kolejemi za stanicí (obr. 1). Stanice Veleslavín (obr. 2, 3) je první trojlodní stanicí pražského metra, která je navržená k realizaci Novou rakouskou tunelovaní metodou. Na trase se nachází mezi stanicemi Červený Vrch a Petřiny a v budoucnosti by měla vytvořit významný dopravní uzel, který umožní návaznost metra na vlaková spojení a autobusovou dopravu. Současně se v rámci budoucího využití území uvažuje o vybudování kapacitního autobusového terminálu a podzemních parkovišť P+R. Realizaci stanice Veleslavín zajišťuje pro vedoucího účastníka sdružení, firmu Metrostav a.
Název v anglickém jazyce
The use of chemical grouting of rock bolts during construction of Veleslavín Station on the VA route of Prague Metro
Popis výsledku anglicky
Within the extension of metro line "A" in Prague, the capital of Czech Republic, four new stations will be built in the period from 2010 to 2014. It is a new operational section "VA", which includes three excavated and one cut and cover station. The mined stations are further subdivided according to the profile in two single-aisled stations (Petřiny, Červený Vrch) and three-aisled Veleslavín station. A temporary end station consists of excavated station Motol and dead-end tail tracks behind the station.Construction of the first three-aisled Prague metro station designed by NATM itself is an interesting engineering task. Conditions resulting from the construction process, i.e. the division of the mined parts of the station into partial excavations in combination with pulling through of the tunnel boring machines according to a predetermined schedule of construction require new techniques and details. The above-mentioned facts are further compounded by unfavourable conditions for excava
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Zpevňování, těsnění a kotvení horninového masivu a stavebních konstrukcí 2012
ISBN
978-80-248-2548-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
116-121
Název nakladatele
Vysoká škola báňská
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
19. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—