Využití alternativních materiálů do podkladních vrstev vozovek
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F12%3A00196319" target="_blank" >RIV/68407700:21110/12:00196319 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití alternativních materiálů do podkladních vrstev vozovek
Popis výsledku v původním jazyce
Díky snaze o dosažení trvale udržitelného rozvoje došlo k vytyčení celoevropského cíle - do roku 2020 zvýšit recyklovatelnost stavebních a demoličních odpadů na 70 %. Abychom se byli schopni k vytyčenému cíli alespoň přiblížit, vzniká celá řada chemických látek umožňujících použití recyklovaných materiálů do vozovek, jako např. směs RoadCem. Hlavním předmětem této práce bylo, zda a za jakých podmínek by mohla kombinace cementu a RoadCemu nahradit pro recyklované směsi obvyklou kombinaci pojiv cement + asfaltová emulze. Výsledky provedených zkoušek ukazují, že směsi bez obsahu asfaltové emulze požadavky na pevnost v příčném tahu s velkou rezervou splňují i bez přidaného RoadCemu, pokud mají ovšem splnit i podmínku na odolnost proti vodě, jeví se přidáníRoadCemu jako nezbytné. Bylo zjištěno, že i nepatrné množství této látky diametrálně zvyšuje odolnost směsi proti vodě, což by mohlo vést k dvojímu ekologickému přínosu této technologie - nahrazení neobnovitelného přírodního kameniva R-m
Název v anglickém jazyce
The Use of the Alternative Materials for the Subbase Pavement Layers
Popis výsledku anglicky
Because of the effort of reaching the sustainable development, it was decided to reuse 70% of the building and demolition waste until 2020 in the European Union. As a result of this attempt, there are a lot of new materials originating, like the investigated mixture RoadCem. The main task of this thesis was to discover, if there is a possibility of substituting the combination of binders the cement and the asphalt emulsion, which is typical for the cold-recycled mixtures, by using the combination of thecement and the chemical additive RoadCem instead. There is no problem with reaching the required value of the indirect tensile strength even for the mixtures without RoadCem. This additive is nevertheless necessary for fulfilling the condition of the water resistance. The measured results proved, that even a small amount of RoadCem increases rapidly the water resistance, which means, that the potential of the substitution certainly exists. Another alternative is to replace classical mat
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů