Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Material Alternatives for the Subbase Pavement Layers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F12%3A00196481" target="_blank" >RIV/68407700:21110/12:00196481 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Material Alternatives for the Subbase Pavement Layers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    For the cold-recycled mixtures, there is a typical combination of binders - the cement and the asphalt emulsion. The first part describes the possibility of substituting those by using the combination of the cement and the chemical additive RoadCem instead. There is no problem with reaching the required value of the indirect tensile strength even for the mixtures without RoadCem. This additive is nevertheless necessary for fulfilling the condition of the water resistance. The measured results proved, that even a small amount of RoadCem increases rapidly the water resistance, which means, that the potential of the substitution certainly exists. Another alternative is to replace classical materials by the properly treated soil. The lower bearing capacityof those mixtures means the necessity of using bigger amount of the hydraulic binder. This brings the danger of a quick strength increase, which could cause the origin of the hydration cracks. There were four different chemical additives

  • Název v anglickém jazyce

    The Material Alternatives for the Subbase Pavement Layers

  • Popis výsledku anglicky

    For the cold-recycled mixtures, there is a typical combination of binders - the cement and the asphalt emulsion. The first part describes the possibility of substituting those by using the combination of the cement and the chemical additive RoadCem instead. There is no problem with reaching the required value of the indirect tensile strength even for the mixtures without RoadCem. This additive is nevertheless necessary for fulfilling the condition of the water resistance. The measured results proved, that even a small amount of RoadCem increases rapidly the water resistance, which means, that the potential of the substitution certainly exists. Another alternative is to replace classical materials by the properly treated soil. The lower bearing capacityof those mixtures means the necessity of using bigger amount of the hydraulic binder. This brings the danger of a quick strength increase, which could cause the origin of the hydration cracks. There were four different chemical additives

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů