Steel fibre reinforced segmental tunnel linings
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F12%3A00196493" target="_blank" >RIV/68407700:21110/12:00196493 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ita-aites.cz/files/tunel/komplet/tunel_3_12.pdf" target="_blank" >http://www.ita-aites.cz/files/tunel/komplet/tunel_3_12.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Steel fibre reinforced segmental tunnel linings
Popis výsledku v původním jazyce
Steel fibre reinforced concrete is a new structural material. It has recently started to more frequently replace standard concrete and steel bar reinforced concrete. Uniformly dispersed wires (steel fibres) reinforce the structure of plain concrete and,in doing so, confery the brittle concrete to tough steel fibre reinforced concrete. It is possible by means of the proper selection of wires, their incorporation into fresh plain concrete during its production, optimal composition of fresh concrete and optimal production procedure to produce pre-cast steel fibre reinforced concrete lining segments, which can replace standard steel bar reinforced concrete segments. Owing to their benefits if compared with common steel bar reinforced concrete segments (the behaviour, durability, fire resistance, simple production, lower consumption of steel), the use of steel fibre reinforced concrete (SFRC) for segmental linings of tunnels has become a worldwide growing trend. Problems of the use of stee
Název v anglickém jazyce
Steel fibre reinforced segmental tunnel linings
Popis výsledku anglicky
Steel fibre reinforced concrete is a new structural material. It has recently started to more frequently replace standard concrete and steel bar reinforced concrete. Uniformly dispersed wires (steel fibres) reinforce the structure of plain concrete and,in doing so, confery the brittle concrete to tough steel fibre reinforced concrete. It is possible by means of the proper selection of wires, their incorporation into fresh plain concrete during its production, optimal composition of fresh concrete and optimal production procedure to produce pre-cast steel fibre reinforced concrete lining segments, which can replace standard steel bar reinforced concrete segments. Owing to their benefits if compared with common steel bar reinforced concrete segments (the behaviour, durability, fire resistance, simple production, lower consumption of steel), the use of steel fibre reinforced concrete (SFRC) for segmental linings of tunnels has become a worldwide growing trend. Problems of the use of stee
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP104%2F10%2F2023" target="_blank" >GAP104/10/2023: Vývoj a ověření vlastností vláknobetonu splňujícího současné požadavky pro prefabrikovaná ostění dopravních tunelů</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Tunel
ISSN
1211-0728
e-ISSN
—
Svazek periodika
21
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
31-37
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—