Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Konstrukční vláknobeton pro prefabrikované ostění tunelů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F12%3A00197726" target="_blank" >RIV/68407700:21110/12:00197726 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21110/12:00199111

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Konstrukční vláknobeton pro prefabrikované ostění tunelů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek je zaměřen na pevnostní charakteristiky navrženého vláknobetonu, které jsou rozhodující pro únosnost a mechanickou odolnost během manipulace. Obecně jsou segmenty namáhány více při jejich osazování (dlouhodobý účinek zatížení po instalaci segmentůje nižší). Realizovaný výzkum byl zaměřen na vláknobetony s rozdílným množstvím dávky ocelových vláken. Dávkovány byly dva typy drátků a to zejména z důvodu nízké tloušťky segmentů, která činila pouhých 250 mm. Konstrukční vláknobeton byl vlivem nízké tloušťky a velikosti zatížení odzkoušen s hmotnostní dávkou drátků 50 kg/m3 a 70 kg/m3 . V článku jsou také uvedeny výsledky testování závěrečného klenáku na tlak. Porovnán je klasický železobetonový klenák s klenákem z konstrukčního vláknobetonu s dávkouvláken 50 kg/m3.

  • Název v anglickém jazyce

    Structural SFRC for Precast Segments of the Tunnel Lining

  • Popis výsledku anglicky

    The paper will be focused on the strength parameters of the designed structural steel fibre reinforced concrete (SFRC), which are important for the capacity of the tunnel lining segments and their damage during manipulation. Generally the segments are more loaded during tunnel lining installation (long term load is lower). The realized investigation was focused on SFRC with various dosage of steel fibres, two types of fibres were tested. One of the reasons of the testing was also fixed low thickness ofthe segments (only 250 mm). Structural SFRC with fibre dosages 50 kg/m3 and 70 kg/m3 were tested considering low thickness of the segments and their high temporary load. The paper will also include results of testing of key segment. Result of testing twodifferent segments will be presented (ordinary RC key segment and SFRC key segment with fibres dosages 50 kg/m3).

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP104%2F10%2F2023" target="_blank" >GAP104/10/2023: Vývoj a ověření vlastností vláknobetonu splňujícího současné požadavky pro prefabrikovaná ostění dopravních tunelů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů