Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Structural SFRC for Precast Segments of the Tunnel Lining

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F12%3A00197744" target="_blank" >RIV/68407700:21110/12:00197744 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Structural SFRC for Precast Segments of the Tunnel Lining

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is focused on the strength parameters of the designed structural steel fibre reinforced concrete (SFRC), which are important for the resisting capacity of the tunnel lining segments and their damage during manipulation. Generally the segments are more loaded during tunnel lining installation (long term load is lower). The realised investigation was focused on SFRC with various dosages of steel fibres, two types of fibres were tested. One of the reasons of the testing was also fixed low thickness of the segments (only 250 mm). Structural SFRC with fibre dosages 50 kg/m3 and 70 kg/m3 were tested (i.e. dosages recommended by authors of this texts considering low thickness of the segments and their high temporary load). The paper also includes results of testing of two different key segments (ordinary RC key segment and SFRC key segment with fibre dosages 50 kg/m3).

  • Název v anglickém jazyce

    Structural SFRC for Precast Segments of the Tunnel Lining

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is focused on the strength parameters of the designed structural steel fibre reinforced concrete (SFRC), which are important for the resisting capacity of the tunnel lining segments and their damage during manipulation. Generally the segments are more loaded during tunnel lining installation (long term load is lower). The realised investigation was focused on SFRC with various dosages of steel fibres, two types of fibres were tested. One of the reasons of the testing was also fixed low thickness of the segments (only 250 mm). Structural SFRC with fibre dosages 50 kg/m3 and 70 kg/m3 were tested (i.e. dosages recommended by authors of this texts considering low thickness of the segments and their high temporary load). The paper also includes results of testing of two different key segments (ordinary RC key segment and SFRC key segment with fibre dosages 50 kg/m3).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP104%2F10%2F2023" target="_blank" >GAP104/10/2023: Vývoj a ověření vlastností vláknobetonu splňujícího současné požadavky pro prefabrikovaná ostění dopravních tunelů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Durability of Concrete Structures

  • ISBN

    978-953-7621-14-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    315-320

  • Název nakladatele

    SECON-CSSE

  • Místo vydání

    Zagreb

  • Místo konání akce

    Plitvice Lakes

  • Datum konání akce

    4. 10. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku