Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Atypické hydraulicky stmelené směsi v konstrukci vozovky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F12%3A00204722" target="_blank" >RIV/68407700:21110/12:00204722 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Atypické hydraulicky stmelené směsi v konstrukci vozovky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Alternativy k obvyklým podkladním vrstvám stabilizovaným či zlepšeným cementem nebo asfaltovým pojivem, kde se obvykle využívá vysokého množství přírodního kameniva, lze identifikovat především u konstrukcí vozovek, kde se nabízí využití místních materiálů, např. zemin či recyklovatelných materiálů. V příspěvku je popsána technologie, kterou lze pro takové vrstvy použít, přičemž zpravidla je v takových případech vyžadován výrazně vyšší podíl cementu v porovnání s běžnou směsí stabilizovanou cementem. Aby bylo v provedené vrstvě zamezeno šíření hydratačních trhlin a konstrukci bylo propůjčeno alespoň částečně pružné chování je nutné využít chemických přísad, pomocí nichž lze upravit chování materiálu a ovlivnit hydrataci cementu. Řešení, kde je využíváno recyklovatelných materiálů a vedlejších produktů výroby, mají zpravidla přidanou environmentální hodnotu a kombinace se speciálními přísadami může vést alespoň k dílčímu omezení nezbytného množství energeticky náročných pojiv. Na druhé

  • Název v anglickém jazyce

    Atypical Hydraulically Bound Mixture Courses in Roadway Construction

  • Popis výsledku anglicky

    An alternative to classic asphalt-bonded or hydraulically bonded layers where large quantities of aggregates are needed may be structural layers using local material, i.e. soil or bonded and unbonded recyclable material. The applied technology requires considerable amounts of cement to be used in these structural layers, ca 10 to 12 %, i.e. by about 7 % more than is the practice in classic stabilized layers in the Czech Republic. To eliminate the occurrence of hydration cracks in the layer laid in thisway and for the layer to retain its elastic properties, a nano-chemical admixture must be added to the mix. The tests of mechanical and functional properties of mixes containing nano-chemical admixture, cement with soil, or recyclate have produced interesting results. The exploitation of this technology results in savings of non-renewable granular materials, reduced road network loading with transport to the site, reduced fuel consumption and exhalations. It is these economies in particu

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Pozemní komunikace 2012

  • ISBN

    978-80-01-05054-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    ČVUT v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    21. 6. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku