Atypické hydraulicky stmelené směsi v konstrukci vozovky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F12%3A00204722" target="_blank" >RIV/68407700:21110/12:00204722 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Atypické hydraulicky stmelené směsi v konstrukci vozovky
Popis výsledku v původním jazyce
Alternativy k obvyklým podkladním vrstvám stabilizovaným či zlepšeným cementem nebo asfaltovým pojivem, kde se obvykle využívá vysokého množství přírodního kameniva, lze identifikovat především u konstrukcí vozovek, kde se nabízí využití místních materiálů, např. zemin či recyklovatelných materiálů. V příspěvku je popsána technologie, kterou lze pro takové vrstvy použít, přičemž zpravidla je v takových případech vyžadován výrazně vyšší podíl cementu v porovnání s běžnou směsí stabilizovanou cementem. Aby bylo v provedené vrstvě zamezeno šíření hydratačních trhlin a konstrukci bylo propůjčeno alespoň částečně pružné chování je nutné využít chemických přísad, pomocí nichž lze upravit chování materiálu a ovlivnit hydrataci cementu. Řešení, kde je využíváno recyklovatelných materiálů a vedlejších produktů výroby, mají zpravidla přidanou environmentální hodnotu a kombinace se speciálními přísadami může vést alespoň k dílčímu omezení nezbytného množství energeticky náročných pojiv. Na druhé
Název v anglickém jazyce
Atypical Hydraulically Bound Mixture Courses in Roadway Construction
Popis výsledku anglicky
An alternative to classic asphalt-bonded or hydraulically bonded layers where large quantities of aggregates are needed may be structural layers using local material, i.e. soil or bonded and unbonded recyclable material. The applied technology requires considerable amounts of cement to be used in these structural layers, ca 10 to 12 %, i.e. by about 7 % more than is the practice in classic stabilized layers in the Czech Republic. To eliminate the occurrence of hydration cracks in the layer laid in thisway and for the layer to retain its elastic properties, a nano-chemical admixture must be added to the mix. The tests of mechanical and functional properties of mixes containing nano-chemical admixture, cement with soil, or recyclate have produced interesting results. The exploitation of this technology results in savings of non-renewable granular materials, reduced road network loading with transport to the site, reduced fuel consumption and exhalations. It is these economies in particu
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Pozemní komunikace 2012
ISBN
978-80-01-05054-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
ČVUT v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
21. 6. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—