Alternativní podkladní a ložní vrstvy pro místní komunikace s využitím recyklovatelných materiálů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F11%3A00188364" target="_blank" >RIV/68407700:21110/11:00188364 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Alternativní podkladní a ložní vrstvy pro místní komunikace s využitím recyklovatelných materiálů
Popis výsledku v původním jazyce
Alternativy k obvyklým podkladním vrstvám stabilizovaným či zlepšeným cementem nebo asfaltovým pojivem, kde se obvykle využívá vysokého množství přírodního kameniva, lze identifi kovat především u konstrukcí vozovek, kde se nabízí využití místních materiálů, např. zemin či recyklovatelných materiálů. V příspěvku je využita a popsána technologie, kterou lze pro takové vrstvy použít, přičemž zpravidla byl v takových případech vyžadován vyšší podíl cementu v rozsahu 10-12 %-hmotnosti, což je v porovnání sběžnou směsí stabilizovanou cementem zhruba o 7 % vyšší hodnota. Aby bylo v provedené vrstvě zamezeno šíření hyd- ratačních trhlin a konstrukci bylo propůjčeno alespoň částečně pružné chování využívají se též některé chemické přísady, pomocí nichž lze upravit chování materiálu. Řešení, kde je využíváno recyklovatelných materiálů a vedlejších produktů výroby, mají zpravidla přidanou environmentální hodnotu a kombinace se speciálními přísadami může vést alespoň k dílčímu omezení nezbytného
Název v anglickém jazyce
Alternative Base and Binding Courses with Local and Recyclable Materials
Popis výsledku anglicky
An alternative to classic asphalt-bonded or hydraulically bonded layers where large quantities of aggregates are needed may be structural layers using local material, i.e. soil or bonded and unbonded recyclable material. The applied technology requires considerable amounts of cement to be used in these structural layers, ca 10 to 12 %, i.e. by about 7 % more than is the practice in classic stabilized layers in the Czech Republic. To eliminate the occurrence of hydration cracks in the layer laid in thisway and for the layer to retain its elastic properties, a nano-chemical admixture must be added to the mix. In our case, its commercial name is RoadCem. The first tests of mechanical and functional properties of mixes containing RoadCem, cement with soil, or recyclate have produced interesting results. The exploitation of this technology results in savings of non-renewable granular materials, reduced road network loading with transport to the site, reduced fuel consumption and exhalation
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Energetická náročnosť a úspory energie pri stavbe ciest a dialníc
ISBN
978-80-89565-00-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
67-71
Název nakladatele
Kongres STUDIO, spol. s r.o.
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
15. 11. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—