Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Snižování valivého hluku díky použití speciálních asfaltových směsí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F13%3A00204911" target="_blank" >RIV/68407700:21110/13:00204911 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Snižování valivého hluku díky použití speciálních asfaltových směsí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hluk z dopravy je stálým problémem, s kterým správci a vlastníci komunikací bojují dnes a denně. Snížení hluku z dopravy a boj proti negativním účinkům dopravy je i tématem komu-nální politiky a snahy řešit konkrétní problémy občanů. Valivý hluk, který vzniká na kontaktu pneumatika a obrusná vrstva při rychlostech cca 40 km/h a vyšších (v závislosti na typu vo-zidla) a při těchto rychlostech dominuje, je možné ovlivnit resp. snížit řadou způsobů, včetně použití speciálních asfaltových směsí. Příspěvek přináší stručný přehled využitelných techno-logií, které vychází zejména z německých zkušeností a dále jsou v něm prezentovány první výsledky z návrhu uvedených typů směsí, které byly provedeny za podpory projektu TA02030639 Trvanlivé akustické asfaltovévrstvy s uplatněním výkonových asfaltových pojiv modifikovaných mikrogranulátem pryže, včetně inovativní technologie jejího mletí, jehož řešení bylo zahájeno v roce 2012.

  • Název v anglickém jazyce

    Possibilities of rolling noise reduction due to the special asphalt mixtures

  • Popis výsledku anglicky

    Traffic noise is a constant problem. Managers and owners of roads fighting with its every day. Rolling noise that created at the contact of the tire and surface layer dominates at speeds of 40 km/h and higher. It can be reduced by using a special asphaltmixes. The article presents a brief overview of the technologies, which comes mainly from the German experience. The article presents the first results from the design of these mixes, which were carried out in Road structures department of the Faculty of Civil Engineering CTU in Prague in last year. Article also contains a description of the laboratory measurement of sound absorption of asphalt mixtures using the impedance tube. The objective of this measurement in laboratory samples is real ability topredict reduce rolling noise.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA02030639" target="_blank" >TA02030639: Trvanlivé akustické asfaltové vrstvy s uplatněním výkonových asfaltových pojiv modifikovaných mikrogranulátem pryže včetně inovativní technologie jejího mletí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Výstavba a rehabilitácia asfaltových vozoviek, Ekonomicky a kvalitne

  • ISBN

    978-80-232-0319-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    43-48

  • Název nakladatele

    Etela Bačenková - Dom techniky

  • Místo vydání

    Košice

  • Místo konání akce

    Podbánské

  • Datum konání akce

    26. 3. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku