Snižování valivého hluku díky použití speciálních asfaltových směsí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F13%3A00204911" target="_blank" >RIV/68407700:21110/13:00204911 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Snižování valivého hluku díky použití speciálních asfaltových směsí
Popis výsledku v původním jazyce
Hluk z dopravy je stálým problémem, s kterým správci a vlastníci komunikací bojují dnes a denně. Snížení hluku z dopravy a boj proti negativním účinkům dopravy je i tématem komu-nální politiky a snahy řešit konkrétní problémy občanů. Valivý hluk, který vzniká na kontaktu pneumatika a obrusná vrstva při rychlostech cca 40 km/h a vyšších (v závislosti na typu vo-zidla) a při těchto rychlostech dominuje, je možné ovlivnit resp. snížit řadou způsobů, včetně použití speciálních asfaltových směsí. Příspěvek přináší stručný přehled využitelných techno-logií, které vychází zejména z německých zkušeností a dále jsou v něm prezentovány první výsledky z návrhu uvedených typů směsí, které byly provedeny za podpory projektu TA02030639 Trvanlivé akustické asfaltovévrstvy s uplatněním výkonových asfaltových pojiv modifikovaných mikrogranulátem pryže, včetně inovativní technologie jejího mletí, jehož řešení bylo zahájeno v roce 2012.
Název v anglickém jazyce
Possibilities of rolling noise reduction due to the special asphalt mixtures
Popis výsledku anglicky
Traffic noise is a constant problem. Managers and owners of roads fighting with its every day. Rolling noise that created at the contact of the tire and surface layer dominates at speeds of 40 km/h and higher. It can be reduced by using a special asphaltmixes. The article presents a brief overview of the technologies, which comes mainly from the German experience. The article presents the first results from the design of these mixes, which were carried out in Road structures department of the Faculty of Civil Engineering CTU in Prague in last year. Article also contains a description of the laboratory measurement of sound absorption of asphalt mixtures using the impedance tube. The objective of this measurement in laboratory samples is real ability topredict reduce rolling noise.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA02030639" target="_blank" >TA02030639: Trvanlivé akustické asfaltové vrstvy s uplatněním výkonových asfaltových pojiv modifikovaných mikrogranulátem pryže včetně inovativní technologie jejího mletí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Výstavba a rehabilitácia asfaltových vozoviek, Ekonomicky a kvalitne
ISBN
978-80-232-0319-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
43-48
Název nakladatele
Etela Bačenková - Dom techniky
Místo vydání
Košice
Místo konání akce
Podbánské
Datum konání akce
26. 3. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—