Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Possibilities of Rolling Noise Reduction by Application of Acoustic Asphalt Mixtures

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F13%3A00207789" target="_blank" >RIV/68407700:21110/13:00207789 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Possibilities of Rolling Noise Reduction by Application of Acoustic Asphalt Mixtures

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Traffic noise is a constant problem especially in dense developed regions and urban areas. Road administrators and road owners fight with it every day. Rolling noise created at the contact of a tyre and the pavement surface dominates at speeds of 40 km/hand higher depending on vehicle type. It can be reduced by using special acoustic asphalt mixes. This paper presents a brief overview of technologies which are mainly derived from the German and French experience. First results from the experimental design of these mixes are presented further. These mixes and used binders were prepared and optimized at the Department of Road Structures of the Faculty of Civil Engineering, CTU in Prague during first two years. It also gives a description of the laboratory measurement of sound absorption of asphalt mixtures using the impedance tube. The objective of this measurement on laboratory samples is its real ability of predicting rolling noise reduction.

  • Název v anglickém jazyce

    Possibilities of Rolling Noise Reduction by Application of Acoustic Asphalt Mixtures

  • Popis výsledku anglicky

    Traffic noise is a constant problem especially in dense developed regions and urban areas. Road administrators and road owners fight with it every day. Rolling noise created at the contact of a tyre and the pavement surface dominates at speeds of 40 km/hand higher depending on vehicle type. It can be reduced by using special acoustic asphalt mixes. This paper presents a brief overview of technologies which are mainly derived from the German and French experience. First results from the experimental design of these mixes are presented further. These mixes and used binders were prepared and optimized at the Department of Road Structures of the Faculty of Civil Engineering, CTU in Prague during first two years. It also gives a description of the laboratory measurement of sound absorption of asphalt mixtures using the impedance tube. The objective of this measurement on laboratory samples is its real ability of predicting rolling noise reduction.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA02030639" target="_blank" >TA02030639: Trvanlivé akustické asfaltové vrstvy s uplatněním výkonových asfaltových pojiv modifikovaných mikrogranulátem pryže včetně inovativní technologie jejího mletí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Scientific Conference C.A.R. 2013

  • ISBN

    978-973-100-290-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    977-986

  • Název nakladatele

    CONSPRESS

  • Místo vydání

    Bukurešť

  • Místo konání akce

    Bucharest

  • Datum konání akce

    4. 7. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku