Possibilities of Rolling Noise Reduction by Application of Acoustic Asphalt Mixtures
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F13%3A00207789" target="_blank" >RIV/68407700:21110/13:00207789 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Possibilities of Rolling Noise Reduction by Application of Acoustic Asphalt Mixtures
Popis výsledku v původním jazyce
Traffic noise is a constant problem especially in dense developed regions and urban areas. Road administrators and road owners fight with it every day. Rolling noise created at the contact of a tyre and the pavement surface dominates at speeds of 40 km/hand higher depending on vehicle type. It can be reduced by using special acoustic asphalt mixes. This paper presents a brief overview of technologies which are mainly derived from the German and French experience. First results from the experimental design of these mixes are presented further. These mixes and used binders were prepared and optimized at the Department of Road Structures of the Faculty of Civil Engineering, CTU in Prague during first two years. It also gives a description of the laboratory measurement of sound absorption of asphalt mixtures using the impedance tube. The objective of this measurement on laboratory samples is its real ability of predicting rolling noise reduction.
Název v anglickém jazyce
Possibilities of Rolling Noise Reduction by Application of Acoustic Asphalt Mixtures
Popis výsledku anglicky
Traffic noise is a constant problem especially in dense developed regions and urban areas. Road administrators and road owners fight with it every day. Rolling noise created at the contact of a tyre and the pavement surface dominates at speeds of 40 km/hand higher depending on vehicle type. It can be reduced by using special acoustic asphalt mixes. This paper presents a brief overview of technologies which are mainly derived from the German and French experience. First results from the experimental design of these mixes are presented further. These mixes and used binders were prepared and optimized at the Department of Road Structures of the Faculty of Civil Engineering, CTU in Prague during first two years. It also gives a description of the laboratory measurement of sound absorption of asphalt mixtures using the impedance tube. The objective of this measurement on laboratory samples is its real ability of predicting rolling noise reduction.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA02030639" target="_blank" >TA02030639: Trvanlivé akustické asfaltové vrstvy s uplatněním výkonových asfaltových pojiv modifikovaných mikrogranulátem pryže včetně inovativní technologie jejího mletí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Scientific Conference C.A.R. 2013
ISBN
978-973-100-290-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
977-986
Název nakladatele
CONSPRESS
Místo vydání
Bukurešť
Místo konání akce
Bucharest
Datum konání akce
4. 7. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—