DRÁTKOBETONOVÁ SEGMENTOVÁ OSTĚNÍ TUNELŮ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F13%3A00205569" target="_blank" >RIV/68407700:21110/13:00205569 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://juniorstav2013.fce.vutbr.cz/" target="_blank" >http://juniorstav2013.fce.vutbr.cz/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
DRÁTKOBETONOVÁ SEGMENTOVÁ OSTĚNÍ TUNELŮ
Popis výsledku v původním jazyce
Použití drátkobetonu v podzemních stavbách je relativně nová aplikace. Drátkobeton je konstrukční materiál, kde náhodně orientované a rovnoměrně rozptýlené drátky ztužují strukturu prostého betonu a mění ho v houževnatý drátkobeton. Drátkobeton může nahradit železobeton, který se pro tunelové segmenty běžně používá. První použití drátkobetonu v podzemních stavbách se objevují v Itálii v 80. letech 20. století, ale jeho použití se stává běžnější až po roce 2000. ČVUT společně s společností Metrostav provádějí výzkum pro použití této technologie v České republice. Tento článek se zaměřuje na použití drátkobetonových segmentů ve světě. Dále jsou popsány laboratorní testy vzorů z drátkobetonu. Nakonec článek popisuje výsledky laboratorních testů celých drátkobetonových segmentů.
Název v anglickém jazyce
Steel fibre reinforced segmental tunnel linings
Popis výsledku anglicky
The use of steel fibres reinforced concrete in underground constructions is a relatively new. Uniformly dispersed and randomly oriented steel fibres reinforce the structure of plain concrete and convert the brittle plain concrete to tough SFRC. SFRC canreplace the standard reinforced concrete (hereinafter RC) with steel rebars, which is commonly used for precast tunnel segments. Originally it was applied in Italy in the 1980s. However, higher number of applications occurred after 2000. The Czech Technical University (CTU) together with Czech building company Metrostav carried out a research to evaluate usage of this new technology for tunnel linings in the Czech Republic. The utilization of steel fibre reinforced concrete instead of traditional reinforced concrete (RC) can bring, for some structures, many advantages. The following benefits of SFRC segments can be mentioned: the possibility of reducing the cost of the tunnel lining structure, simpler and quicker production, lower requi
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Juniorstav 2013 - 15. odborná konference doktorského studia - Sborník příspěvků
ISBN
978-80-214-4670-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Název nakladatele
VUT v Brně, Fakulta stavební
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
7. 2. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—