Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

DRÁTKOBETONOVÁ SEGMENTOVÁ OSTĚNÍ TUNELŮ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F13%3A00205569" target="_blank" >RIV/68407700:21110/13:00205569 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://juniorstav2013.fce.vutbr.cz/" target="_blank" >http://juniorstav2013.fce.vutbr.cz/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    DRÁTKOBETONOVÁ SEGMENTOVÁ OSTĚNÍ TUNELŮ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Použití drátkobetonu v podzemních stavbách je relativně nová aplikace. Drátkobeton je konstrukční materiál, kde náhodně orientované a rovnoměrně rozptýlené drátky ztužují strukturu prostého betonu a mění ho v houževnatý drátkobeton. Drátkobeton může nahradit železobeton, který se pro tunelové segmenty běžně používá. První použití drátkobetonu v podzemních stavbách se objevují v Itálii v 80. letech 20. století, ale jeho použití se stává běžnější až po roce 2000. ČVUT společně s společností Metrostav provádějí výzkum pro použití této technologie v České republice. Tento článek se zaměřuje na použití drátkobetonových segmentů ve světě. Dále jsou popsány laboratorní testy vzorů z drátkobetonu. Nakonec článek popisuje výsledky laboratorních testů celých drátkobetonových segmentů.

  • Název v anglickém jazyce

    Steel fibre reinforced segmental tunnel linings

  • Popis výsledku anglicky

    The use of steel fibres reinforced concrete in underground constructions is a relatively new. Uniformly dispersed and randomly oriented steel fibres reinforce the structure of plain concrete and convert the brittle plain concrete to tough SFRC. SFRC canreplace the standard reinforced concrete (hereinafter RC) with steel rebars, which is commonly used for precast tunnel segments. Originally it was applied in Italy in the 1980s. However, higher number of applications occurred after 2000. The Czech Technical University (CTU) together with Czech building company Metrostav carried out a research to evaluate usage of this new technology for tunnel linings in the Czech Republic. The utilization of steel fibre reinforced concrete instead of traditional reinforced concrete (RC) can bring, for some structures, many advantages. The following benefits of SFRC segments can be mentioned: the possibility of reducing the cost of the tunnel lining structure, simpler and quicker production, lower requi

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Juniorstav 2013 - 15. odborná konference doktorského studia - Sborník příspěvků

  • ISBN

    978-80-214-4670-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    VUT v Brně, Fakulta stavební

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    7. 2. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku