Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Lateral buckling of continuous composite bridge girder

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F13%3A00205657" target="_blank" >RIV/68407700:21110/13:00205657 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21110/13:00208798

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Lateral buckling of continuous composite bridge girder

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A frequent solution for middle span road bridges is a continuous girder consisting of several parallel steel beams connected to a concrete deck. Lateral buckling can occur in the regions close to internal support where the compressed lower flange does not get any continuous lateral restraint. Because the upper flange is supported by the concrete slab the section does not remain rigid (unchangeable), but the web distorts. This phenomenon is usually called lateral distortional buckling (LDB). Usually andconservatively the problem is solved by a method of inverted continuous U-frame, which approximates it as buckling of the compressed part of the section. Though the number of studies on LDB is very small compared to the number of studies on LTB (lateraltorsional buckling) the problem of LDB has been constantly explored using finite element method or finite strip method, both combined with the principle of minimal potential energy. Despite of that, there is no universal design procedure

  • Název v anglickém jazyce

    Lateral buckling of continuous composite bridge girder

  • Popis výsledku anglicky

    A frequent solution for middle span road bridges is a continuous girder consisting of several parallel steel beams connected to a concrete deck. Lateral buckling can occur in the regions close to internal support where the compressed lower flange does not get any continuous lateral restraint. Because the upper flange is supported by the concrete slab the section does not remain rigid (unchangeable), but the web distorts. This phenomenon is usually called lateral distortional buckling (LDB). Usually andconservatively the problem is solved by a method of inverted continuous U-frame, which approximates it as buckling of the compressed part of the section. Though the number of studies on LDB is very small compared to the number of studies on LTB (lateraltorsional buckling) the problem of LDB has been constantly explored using finite element method or finite strip method, both combined with the principle of minimal potential energy. Despite of that, there is no universal design procedure

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů