Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Lateral buckling of continuous composite bridge girder

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00218059" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00218059 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://steel.fsv.cvut.cz/SS14/SS14_Proceedings.pdf" target="_blank" >http://steel.fsv.cvut.cz/SS14/SS14_Proceedings.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Lateral buckling of continuous composite bridge girder

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Composite bridges consisting of several parallel bridge plate girders connected to a concrete deck are favourably used for middle spans. If the structure is continuous over several supports one of the main design tasks is to ensure stability. Lateral buckling may occur in the regions close to internal support where the compressed lower flange does not get any continuous lateral restraint. The tensile upper flange is restrained continuously in lateral displacement (rigidly) and rotation (flexibly). The steel part of deep bridge girders usually distorts while buckling and so called lateral distortional buckling (LDB) appears. The theory for lateral buckling of thin-walled cross-sections cannot be applied in case of LDB because of the cross-sectional distortion. In common practice the problem is solved by the method of inverted continuous U-frame. Recently the more precise solutions have been searched by using finite elements and finite strip methods. At the moment a parametrical study is

  • Název v anglickém jazyce

    Lateral buckling of continuous composite bridge girder

  • Popis výsledku anglicky

    Composite bridges consisting of several parallel bridge plate girders connected to a concrete deck are favourably used for middle spans. If the structure is continuous over several supports one of the main design tasks is to ensure stability. Lateral buckling may occur in the regions close to internal support where the compressed lower flange does not get any continuous lateral restraint. The tensile upper flange is restrained continuously in lateral displacement (rigidly) and rotation (flexibly). The steel part of deep bridge girders usually distorts while buckling and so called lateral distortional buckling (LDB) appears. The theory for lateral buckling of thin-walled cross-sections cannot be applied in case of LDB because of the cross-sectional distortion. In common practice the problem is solved by the method of inverted continuous U-frame. Recently the more precise solutions have been searched by using finite elements and finite strip methods. At the moment a parametrical study is

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 12th International Conference on Steel, Space and Composite Structures

  • ISBN

    978-981-09-0077-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    311-318

  • Název nakladatele

    CI-PREMIERE PTE LTD

  • Místo vydání

    Singapore

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    28. 5. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku