Experimental Investigation of the Fire Resistance of Modified Concrete
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F13%3A00205734" target="_blank" >RIV/68407700:21110/13:00205734 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Experimental Investigation of the Fire Resistance of Modified Concrete
Popis výsledku v původním jazyce
Abstract: The paper presents results from large scale experiments on reinforced concrete panels obtained during an extensive experimental program aimed at possible application of cement reduced (fly ash replaced) concrete in the production of precast segmental linings for tunnels created by TBM. In particular, this paper is focused on the comparison of fire resistance of enhanced mixtures loaded by the RWS fire curve, which assumes 50 m3 fuel tanker fire lasting for 120 minutes. The results from the experiments include spalling, overall damage of the surface, deformations during the fire exposure, temperature distribution and residual strength of the tested panels. The possibility of numerically approximate the deformations and time dependent temperature distribution throughout the specimens is evaluated. The paper also presents a description of a method proposed for the evaluation of the extent of spalling during the experiments as due to the extreme temperatures the direct observatio
Název v anglickém jazyce
Experimental Investigation of the Fire Resistance of Modified Concrete
Popis výsledku anglicky
Abstract: The paper presents results from large scale experiments on reinforced concrete panels obtained during an extensive experimental program aimed at possible application of cement reduced (fly ash replaced) concrete in the production of precast segmental linings for tunnels created by TBM. In particular, this paper is focused on the comparison of fire resistance of enhanced mixtures loaded by the RWS fire curve, which assumes 50 m3 fuel tanker fire lasting for 120 minutes. The results from the experiments include spalling, overall damage of the surface, deformations during the fire exposure, temperature distribution and residual strength of the tested panels. The possibility of numerically approximate the deformations and time dependent temperature distribution throughout the specimens is evaluated. The paper also presents a description of a method proposed for the evaluation of the extent of spalling during the experiments as due to the extreme temperatures the direct observatio
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01030245" target="_blank" >TA01030245: Nástroje pro spolehlivé navrhování a realizaci tunelů v městské zástavbě s důrazem na bezpečnost a životnost</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Engineering Mechanics 2013
ISBN
978-80-87012-47-5
ISSN
1805-8256
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
583-590
Název nakladatele
Ústav termomechaniky AV ČR
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Svratka
Datum konání akce
13. 5. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—