Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fire Resistance of Concrete with Fly Ash Content ? Experimental Analysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00226711" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00226711 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.engineeringmechanics.cz/pdf/21_3_159.pdf" target="_blank" >http://www.engineeringmechanics.cz/pdf/21_3_159.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Fire Resistance of Concrete with Fly Ash Content ? Experimental Analysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents results from three large scale experiments on seven reinforced concrete panels obtained during an extensive experimental program. This was aimed at possible application of cement reduced (fly ash replaced) concrete in the production ofprecast segmental linings for tunnels created by a tunnel boring machine (TBM). In particular, this paper is focused on the comparison of fire resistance of enhanced mixtures loaded by the Rijkswaterstaat (RWS) fire curve, which assumes 50 m3 fuel tanker fire lasting for 120 minutes. The presented results include spalling, overall damage of the surface and temperature distribution of the tested panels. The paper also presents description of the proposed method for the evaluation of the extent of spalling during the experiments since, due to the extreme temperatures, the direct observation of the exposed surface is not possible.

  • Název v anglickém jazyce

    Fire Resistance of Concrete with Fly Ash Content ? Experimental Analysis

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents results from three large scale experiments on seven reinforced concrete panels obtained during an extensive experimental program. This was aimed at possible application of cement reduced (fly ash replaced) concrete in the production ofprecast segmental linings for tunnels created by a tunnel boring machine (TBM). In particular, this paper is focused on the comparison of fire resistance of enhanced mixtures loaded by the Rijkswaterstaat (RWS) fire curve, which assumes 50 m3 fuel tanker fire lasting for 120 minutes. The presented results include spalling, overall damage of the surface and temperature distribution of the tested panels. The paper also presents description of the proposed method for the evaluation of the extent of spalling during the experiments since, due to the extreme temperatures, the direct observation of the exposed surface is not possible.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA01030245" target="_blank" >TA01030245: Nástroje pro spolehlivé navrhování a realizaci tunelů v městské zástavbě s důrazem na bezpečnost a životnost</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Engineering Mechanics

  • ISSN

    1802-1484

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    159-165

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus