Fire Resistance of Concrete with Fly Ash Content ? Experimental Analysis
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00226711" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00226711 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.engineeringmechanics.cz/pdf/21_3_159.pdf" target="_blank" >http://www.engineeringmechanics.cz/pdf/21_3_159.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Fire Resistance of Concrete with Fly Ash Content ? Experimental Analysis
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents results from three large scale experiments on seven reinforced concrete panels obtained during an extensive experimental program. This was aimed at possible application of cement reduced (fly ash replaced) concrete in the production ofprecast segmental linings for tunnels created by a tunnel boring machine (TBM). In particular, this paper is focused on the comparison of fire resistance of enhanced mixtures loaded by the Rijkswaterstaat (RWS) fire curve, which assumes 50 m3 fuel tanker fire lasting for 120 minutes. The presented results include spalling, overall damage of the surface and temperature distribution of the tested panels. The paper also presents description of the proposed method for the evaluation of the extent of spalling during the experiments since, due to the extreme temperatures, the direct observation of the exposed surface is not possible.
Název v anglickém jazyce
Fire Resistance of Concrete with Fly Ash Content ? Experimental Analysis
Popis výsledku anglicky
The paper presents results from three large scale experiments on seven reinforced concrete panels obtained during an extensive experimental program. This was aimed at possible application of cement reduced (fly ash replaced) concrete in the production ofprecast segmental linings for tunnels created by a tunnel boring machine (TBM). In particular, this paper is focused on the comparison of fire resistance of enhanced mixtures loaded by the Rijkswaterstaat (RWS) fire curve, which assumes 50 m3 fuel tanker fire lasting for 120 minutes. The presented results include spalling, overall damage of the surface and temperature distribution of the tested panels. The paper also presents description of the proposed method for the evaluation of the extent of spalling during the experiments since, due to the extreme temperatures, the direct observation of the exposed surface is not possible.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01030245" target="_blank" >TA01030245: Nástroje pro spolehlivé navrhování a realizaci tunelů v městské zástavbě s důrazem na bezpečnost a životnost</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Engineering Mechanics
ISSN
1802-1484
e-ISSN
—
Svazek periodika
21
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
159-165
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—