The performance of new generation geogrids within trackbed under cyclic railway loading
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F13%3A00206000" target="_blank" >RIV/68407700:21110/13:00206000 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The performance of new generation geogrids within trackbed under cyclic railway loading
Popis výsledku v původním jazyce
The use of geogrids to stabilise railway trackbed has been established to offer designers and operators benefits in terms of reduced maintenance costs. The paper examines the effect of including new generation of polypropylene geogrids with triangular apertures into trackbed construction. Results of extensive performance testing on full scale trackbed construction will be used to assess the effect of `mechanically stabilised? granular layers when subjected to cyclic loading compared with nonstabilised sections. Settlement data through the construction will be used to demonstrate the benefit of the geogrid. The importance of developing effective interaction between the geogrid structure and the granular fill will be discussed with a practical result that the application of this technology can increase the time between maintenance cycles by up to a factor of three offering economic benefits to the railway operators.
Název v anglickém jazyce
The performance of new generation geogrids within trackbed under cyclic railway loading
Popis výsledku anglicky
The use of geogrids to stabilise railway trackbed has been established to offer designers and operators benefits in terms of reduced maintenance costs. The paper examines the effect of including new generation of polypropylene geogrids with triangular apertures into trackbed construction. Results of extensive performance testing on full scale trackbed construction will be used to assess the effect of `mechanically stabilised? granular layers when subjected to cyclic loading compared with nonstabilised sections. Settlement data through the construction will be used to demonstrate the benefit of the geogrid. The importance of developing effective interaction between the geogrid structure and the granular fill will be discussed with a practical result that the application of this technology can increase the time between maintenance cycles by up to a factor of three offering economic benefits to the railway operators.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
RAILWAY ENGINEERING-2013
ISBN
0-947644-73-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Název nakladatele
University of Edinburg
Místo vydání
Edinburgh
Místo konání akce
Londýn
Datum konání akce
10. 7. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—