Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The performance of new generation geogrids within trackbed under cyclic railway loading

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F13%3A00206000" target="_blank" >RIV/68407700:21110/13:00206000 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The performance of new generation geogrids within trackbed under cyclic railway loading

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The use of geogrids to stabilise railway trackbed has been established to offer designers and operators benefits in terms of reduced maintenance costs. The paper examines the effect of including new generation of polypropylene geogrids with triangular apertures into trackbed construction. Results of extensive performance testing on full scale trackbed construction will be used to assess the effect of `mechanically stabilised? granular layers when subjected to cyclic loading compared with nonstabilised sections. Settlement data through the construction will be used to demonstrate the benefit of the geogrid. The importance of developing effective interaction between the geogrid structure and the granular fill will be discussed with a practical result that the application of this technology can increase the time between maintenance cycles by up to a factor of three offering economic benefits to the railway operators.

  • Název v anglickém jazyce

    The performance of new generation geogrids within trackbed under cyclic railway loading

  • Popis výsledku anglicky

    The use of geogrids to stabilise railway trackbed has been established to offer designers and operators benefits in terms of reduced maintenance costs. The paper examines the effect of including new generation of polypropylene geogrids with triangular apertures into trackbed construction. Results of extensive performance testing on full scale trackbed construction will be used to assess the effect of `mechanically stabilised? granular layers when subjected to cyclic loading compared with nonstabilised sections. Settlement data through the construction will be used to demonstrate the benefit of the geogrid. The importance of developing effective interaction between the geogrid structure and the granular fill will be discussed with a practical result that the application of this technology can increase the time between maintenance cycles by up to a factor of three offering economic benefits to the railway operators.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    RAILWAY ENGINEERING-2013

  • ISBN

    0-947644-73-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    University of Edinburg

  • Místo vydání

    Edinburgh

  • Místo konání akce

    Londýn

  • Datum konání akce

    10. 7. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku