Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Possibilities of Utilization of Alternative Materials within Railway Trackbed

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F13%3A00206255" target="_blank" >RIV/68407700:21110/13:00206255 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Possibilities of Utilization of Alternative Materials within Railway Trackbed

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of the main objectives of the research work carried out by the Department of Railway Structures, Faculty of Civil Engineering, Czech Technical University in Prague is to investigate utilization possibilities of granular recycled materials and by-products within railway structures. This article summarizes results of a research which was carried out between years 2005 and 2012. The main goal of the research was to assess key parameters of granular recycled materials and by-products from the point of view of their possible utilization within trackbed. Three different types of granular materials were investigated. Particularly, these were stabilized fly ash from a coal-fired thermal power plant, recycled asphalt pavement material (RPM) and crushed concrete made by crushing used railway sleepers. For each material the article introduces the most important results gained by testing of laboratory specimens as well as full-scale laboratory models. The stabilized fly ash was investigated fo

  • Název v anglickém jazyce

    Possibilities of Utilization of Alternative Materials within Railway Trackbed

  • Popis výsledku anglicky

    One of the main objectives of the research work carried out by the Department of Railway Structures, Faculty of Civil Engineering, Czech Technical University in Prague is to investigate utilization possibilities of granular recycled materials and by-products within railway structures. This article summarizes results of a research which was carried out between years 2005 and 2012. The main goal of the research was to assess key parameters of granular recycled materials and by-products from the point of view of their possible utilization within trackbed. Three different types of granular materials were investigated. Particularly, these were stabilized fly ash from a coal-fired thermal power plant, recycled asphalt pavement material (RPM) and crushed concrete made by crushing used railway sleepers. For each material the article introduces the most important results gained by testing of laboratory specimens as well as full-scale laboratory models. The stabilized fly ash was investigated fo

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the Ninth International Conference on the Bearing Capacity of Roads, Railways and Airfields.

  • ISBN

    978-82-321-0286-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    849-858

  • Název nakladatele

    Akademika Publishing

  • Místo vydání

    Trondheim

  • Místo konání akce

    Trondheim

  • Datum konání akce

    25. 6. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku