Vliv chodců na kapacitu okružní křižovatky - prověření metodiky HBS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F13%3A00206507" target="_blank" >RIV/68407700:21110/13:00206507 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv chodců na kapacitu okružní křižovatky - prověření metodiky HBS
Popis výsledku v původním jazyce
Článek analyzuje vliv chodců na kapacitu vjezdu do jednopruhových okružních křižovatek v ČR. V roce 2012 bylo provedeno celkem 31 dopravních průzkumů na 21 různých jednopruhových okružních křižovatkách ve třinácti městech ČR. Ze záznamů byly vyhodnocovány charakteristiky dopravního proudu za účelem následné analýzy vzájemných závislostí. Ze zjištěných charakteristik byl spočten koeficient vlivu chodců podle zvolené metodiky vyhodnocování a porovnán s koeficientem dle německé metodiky HBS. Po zjištění významného rozdílu byl navržen autorem článku jeden z možných výpočetních mechanismů pro stanovování vlivu přecházejících chodců na kapacitu vjezdu do okružní křižovatky.
Název v anglickém jazyce
The impact of pedestrians on the capacity of roundabouts - verification of the German HBS methodology
Popis výsledku anglicky
This article analyzes the impact of pedestrians on the capacity of single-lane roundabouts in the Czech Republic. In 2012, there were performed a total of 31 traffic surveys at 21 different sigle-lane roundabouts in 13 cities in the Czech Republic. The characteristics of traffic flow were evaluated from records for subsequent analysis of interdependencies. From the identified characteristics was calculated the pedestrian coefficient according to the chosen methodology and compared with the German HBS methodology. After finding of a significant discrepancy there was designed by author one of the possible computational mechanisms for determining the impact of pedestrians on the capacity of the entrance to the roundabout.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Silniční obzor
ISSN
0322-7154
e-ISSN
—
Svazek periodika
74
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
125-130
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—