Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv chodců na kapacitu okružní křižovatky - prověření metodiky HBS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F13%3A00206507" target="_blank" >RIV/68407700:21110/13:00206507 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv chodců na kapacitu okružní křižovatky - prověření metodiky HBS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek analyzuje vliv chodců na kapacitu vjezdu do jednopruhových okružních křižovatek v ČR. V roce 2012 bylo provedeno celkem 31 dopravních průzkumů na 21 různých jednopruhových okružních křižovatkách ve třinácti městech ČR. Ze záznamů byly vyhodnocovány charakteristiky dopravního proudu za účelem následné analýzy vzájemných závislostí. Ze zjištěných charakteristik byl spočten koeficient vlivu chodců podle zvolené metodiky vyhodnocování a porovnán s koeficientem dle německé metodiky HBS. Po zjištění významného rozdílu byl navržen autorem článku jeden z možných výpočetních mechanismů pro stanovování vlivu přecházejících chodců na kapacitu vjezdu do okružní křižovatky.

  • Název v anglickém jazyce

    The impact of pedestrians on the capacity of roundabouts - verification of the German HBS methodology

  • Popis výsledku anglicky

    This article analyzes the impact of pedestrians on the capacity of single-lane roundabouts in the Czech Republic. In 2012, there were performed a total of 31 traffic surveys at 21 different sigle-lane roundabouts in 13 cities in the Czech Republic. The characteristics of traffic flow were evaluated from records for subsequent analysis of interdependencies. From the identified characteristics was calculated the pedestrian coefficient according to the chosen methodology and compared with the German HBS methodology. After finding of a significant discrepancy there was designed by author one of the possible computational mechanisms for determining the impact of pedestrians on the capacity of the entrance to the roundabout.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Silniční obzor

  • ISSN

    0322-7154

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    74

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    125-130

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus