Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Load testing and numerical modelling of SFRC segments

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F13%3A00207141" target="_blank" >RIV/68407700:21110/13:00207141 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Load testing and numerical modelling of SFRC segments

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Segmental tunnel lining is usually applied to mechanised tunnelling using full-face tunnelling shields (the TBM technology). Pre-cast steel fibre reinforced segments are currently used in praxis, containing no traditional rod reinforcement. In the CzechRepublic, there is a research underway focused on problems of steel fibre reinforced segments so that this technology can be applied even to Czech tunnels. A variety of samples were produced and tested in the initial phases of the research, serving for the comparison and selection of suitable composition of steel fibre reinforced concrete mixture. The influence of different dosing of steel fibres on the resultant behaviour of steel fibre reinforced concrete was subjected to comparison. The properties ofsteel fibres were laboratory tested and assessed (unconfined compressive strength tested on cubes, flexural strength tested on beams). Some parameters of steel fibre reinforced concrete were derived backward by means of advanced numerica

  • Název v anglickém jazyce

    Load testing and numerical modelling of SFRC segments

  • Popis výsledku anglicky

    Segmental tunnel lining is usually applied to mechanised tunnelling using full-face tunnelling shields (the TBM technology). Pre-cast steel fibre reinforced segments are currently used in praxis, containing no traditional rod reinforcement. In the CzechRepublic, there is a research underway focused on problems of steel fibre reinforced segments so that this technology can be applied even to Czech tunnels. A variety of samples were produced and tested in the initial phases of the research, serving for the comparison and selection of suitable composition of steel fibre reinforced concrete mixture. The influence of different dosing of steel fibres on the resultant behaviour of steel fibre reinforced concrete was subjected to comparison. The properties ofsteel fibres were laboratory tested and assessed (unconfined compressive strength tested on cubes, flexural strength tested on beams). Some parameters of steel fibre reinforced concrete were derived backward by means of advanced numerica

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP104%2F10%2F2023" target="_blank" >GAP104/10/2023: Vývoj a ověření vlastností vláknobetonu splňujícího současné požadavky pro prefabrikovaná ostění dopravních tunelů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Podzemní stavby 2013 - Proceedings

  • ISBN

    978-80-260-3868-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Czech Tunnelling Association ITA-AITES

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    22. 4. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku