Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experience with experimental designs and performance assessment of cold asphalt mixtures ? new type of pavement structure in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F13%3A00208789" target="_blank" >RIV/68407700:21110/13:00208789 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Experience with experimental designs and performance assessment of cold asphalt mixtures ? new type of pavement structure in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Presently there is a definite focus in road construction on technologies, which allow reducing energy demand during manufacturing and realization of pavement structures and equally minimizing cost severity of new structures within the development of roadinfrastructure. Stated presumptions try to make provision for techniques of cold asphalt mixtures based on bituminous emulsion applications. Generally cold asphalt mix is a composite material containing crushed natural aggregates and sand with corresponding grading and slow-setting cationic emulsion, which is produced and can be applied in normal atmospheric temperature. In comparison with traditional hot mix asphalts there is no requirement for heating some of the mix components. In the Czech Republicthe technology of cold asphalt mixes laid by normal pavers is not presently used, therefore insufficient laboratory and practical experience and data are available. As a starting point experience and vast sets of data about cold recyclin

  • Název v anglickém jazyce

    Experience with experimental designs and performance assessment of cold asphalt mixtures ? new type of pavement structure in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Presently there is a definite focus in road construction on technologies, which allow reducing energy demand during manufacturing and realization of pavement structures and equally minimizing cost severity of new structures within the development of roadinfrastructure. Stated presumptions try to make provision for techniques of cold asphalt mixtures based on bituminous emulsion applications. Generally cold asphalt mix is a composite material containing crushed natural aggregates and sand with corresponding grading and slow-setting cationic emulsion, which is produced and can be applied in normal atmospheric temperature. In comparison with traditional hot mix asphalts there is no requirement for heating some of the mix components. In the Czech Republicthe technology of cold asphalt mixes laid by normal pavers is not presently used, therefore insufficient laboratory and practical experience and data are available. As a starting point experience and vast sets of data about cold recyclin

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Research and Applications in Structural Engineering, Mechanics and Computation

  • ISBN

    978-1-138-00061-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1795-1799

  • Název nakladatele

    CRC Press/Balkema

  • Místo vydání

    Leiden

  • Místo konání akce

    Cape Town

  • Datum konání akce

    2. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku