Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Effect of explosion and fire on underground structures

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F13%3A00211085" target="_blank" >RIV/68407700:21110/13:00211085 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1260/2041-4196.4.4.505" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1260/2041-4196.4.4.505</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1260/2041-4196.4.4.505" target="_blank" >10.1260/2041-4196.4.4.505</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Effect of explosion and fire on underground structures

  • Popis výsledku v původním jazyce

    It appears that explosion in a closed space of underground works together with extreme increase of temperature influences the bearing capacity of underground structures, particularly road and rail tunnels, underground power stations, underground parkings, etc. The explosion is caused by various resources (terrorist attack, explosion of inflammable material positioned on freight cars, and such). This paper is focused on the effect of a fast change of load in tunnels and especially on the tunnel linings from fiber reinforced concrete. Shock wave caused by both the explosion and increased temperature leads to a spalling of concrete, i.e. to a reduction of thickness of the bearing structure and decrease of feasibility of the support. Relatively complicatedsystem, describing an interaction between the air (shock wave described by gas dynamics), and the solid part (tunnel lining and the rock surrounding the tunnel obeying the equations of elasto-plasticity) is to be simplified in this paper

  • Název v anglickém jazyce

    Effect of explosion and fire on underground structures

  • Popis výsledku anglicky

    It appears that explosion in a closed space of underground works together with extreme increase of temperature influences the bearing capacity of underground structures, particularly road and rail tunnels, underground power stations, underground parkings, etc. The explosion is caused by various resources (terrorist attack, explosion of inflammable material positioned on freight cars, and such). This paper is focused on the effect of a fast change of load in tunnels and especially on the tunnel linings from fiber reinforced concrete. Shock wave caused by both the explosion and increased temperature leads to a spalling of concrete, i.e. to a reduction of thickness of the bearing structure and decrease of feasibility of the support. Relatively complicatedsystem, describing an interaction between the air (shock wave described by gas dynamics), and the solid part (tunnel lining and the rock surrounding the tunnel obeying the equations of elasto-plasticity) is to be simplified in this paper

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP105%2F10%2F0266" target="_blank" >GAP105/10/0266: Optimalizace kompozitů: eliptické a hyperbolické systémy</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Protective Structures

  • ISSN

    2041-4196

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    505-520

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus