Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Influence of explosion and fire on underground structures

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F13%3A00213468" target="_blank" >RIV/68407700:21110/13:00213468 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Influence of explosion and fire on underground structures

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the past it appeared that an explosion in a closed space of underground works together with an extreme increase of temperature influences the bearing capacity of underground structures, such as road and rail tunnels, underground power stations, underground parking, etc. The explosion is caused by various sources (terrorist attack, explosion of inflammable material positioned on freight cars, and such). The paper will be focused on tunnels and particularly on a response of the tunnel lining from concrete. A shock wave due to the explosion and the increased temperature leads to a spalling of concrete, i.e. to a reduction of thickness of the bearing structure. Relatively complicated system of equations affecting the lining and rock surrounding the tunnel will be simplified to a laminated cylinder on non-linear Winkler subsoil, involving the influence of explosion, change of temperature and cracking. It will be shown that the superheated vapor together with interacting waves of the open

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of explosion and fire on underground structures

  • Popis výsledku anglicky

    In the past it appeared that an explosion in a closed space of underground works together with an extreme increase of temperature influences the bearing capacity of underground structures, such as road and rail tunnels, underground power stations, underground parking, etc. The explosion is caused by various sources (terrorist attack, explosion of inflammable material positioned on freight cars, and such). The paper will be focused on tunnels and particularly on a response of the tunnel lining from concrete. A shock wave due to the explosion and the increased temperature leads to a spalling of concrete, i.e. to a reduction of thickness of the bearing structure. Relatively complicated system of equations affecting the lining and rock surrounding the tunnel will be simplified to a laminated cylinder on non-linear Winkler subsoil, involving the influence of explosion, change of temperature and cracking. It will be shown that the superheated vapor together with interacting waves of the open

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Development of Czech-Russian cooperation in Science Field of Building Claster

  • ISBN

    978-80-01-05355-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    46-56

  • Název nakladatele

    CTU Publishing House

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Moskva

  • Datum konání akce

    18. 11. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku