Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tension bar systems under cyclic loading

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F13%3A00211996" target="_blank" >RIV/68407700:21110/13:00211996 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Tension bar systems under cyclic loading

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In modern design of structures such as bridges, airports and railway terminals, sport stadiums and other civil structures, tension components are used more and more often. These components are exposed to climatic conditions, especially to dynamic wind load, which may cause vibrations. Therefore, further investigation of this phenomenon and the circumstances of its occurrence is needed. It depends on many internal and external properties of the structure. The principal factors influencing the eigenvaluesare diameter and a length of a member, an internal force and a given order of natural frequency. Natural frequencies of stays can be determined using dynamic analysis or using various published equations. Natural frequencies also depend on assumption ofrestraining boundary conditions; hinges at the ends of tension members or fixed ends. Members used on bridges are additionally subjected to effects of cyclic traffic loads. Both dynamic wind load and traffic loading are major factors cau

  • Název v anglickém jazyce

    Tension bar systems under cyclic loading

  • Popis výsledku anglicky

    In modern design of structures such as bridges, airports and railway terminals, sport stadiums and other civil structures, tension components are used more and more often. These components are exposed to climatic conditions, especially to dynamic wind load, which may cause vibrations. Therefore, further investigation of this phenomenon and the circumstances of its occurrence is needed. It depends on many internal and external properties of the structure. The principal factors influencing the eigenvaluesare diameter and a length of a member, an internal force and a given order of natural frequency. Natural frequencies of stays can be determined using dynamic analysis or using various published equations. Natural frequencies also depend on assumption ofrestraining boundary conditions; hinges at the ends of tension members or fixed ends. Members used on bridges are additionally subjected to effects of cyclic traffic loads. Both dynamic wind load and traffic loading are major factors cau

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů