Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tension bar systems under cyclic loading - Measuring of eigenfrequencies of tension bars on Troja bridge

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00220231" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00220231 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Tension bar systems under cyclic loading - Measuring of eigenfrequencies of tension bars on Troja bridge

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the research presented in this paper is to clarify the behaviour of tension bar systems under cyclic loading. These components are exposed to climatic conditions, especially to dynamic wind load, which may cause vibrations. Members used on bridges are additionally subjected to effects of cyclic traffic loads. Both dynamic wind load and traffic loading are major factors causing high-cycle fatigue of civil engineering structures. At this time, no global research in area of tension bar systems is being conducted. The experimental in-situ measuring on the stays of Troja bow-string arch bridge is underway. The aim of the experiment is to get a representative sample of measurement for determination behaviour and boundary restraining conditions ofstays made from tension bar systems. Uncertainty exists in the accuracy of the value of logarithmic decrement of the damping. Currently it is possible to obtain values for cables but not as easy for tension bar systems.

  • Název v anglickém jazyce

    Tension bar systems under cyclic loading - Measuring of eigenfrequencies of tension bars on Troja bridge

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the research presented in this paper is to clarify the behaviour of tension bar systems under cyclic loading. These components are exposed to climatic conditions, especially to dynamic wind load, which may cause vibrations. Members used on bridges are additionally subjected to effects of cyclic traffic loads. Both dynamic wind load and traffic loading are major factors causing high-cycle fatigue of civil engineering structures. At this time, no global research in area of tension bar systems is being conducted. The experimental in-situ measuring on the stays of Troja bow-string arch bridge is underway. The aim of the experiment is to get a representative sample of measurement for determination behaviour and boundary restraining conditions ofstays made from tension bar systems. Uncertainty exists in the accuracy of the value of logarithmic decrement of the damping. Currently it is possible to obtain values for cables but not as easy for tension bar systems.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Eurosteel 2014

  • ISBN

    978-92-9147-121-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    757-758

  • Název nakladatele

    ECCS European Convention for Constructional Steelwork

  • Místo vydání

    Brussels

  • Místo konání akce

    Neapol

  • Datum konání akce

    10. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku