Tension bar systems under cyclic loading - Measuring of eigenfrequencies of tension bars on Troja bridge
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00220231" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00220231 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Tension bar systems under cyclic loading - Measuring of eigenfrequencies of tension bars on Troja bridge
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the research presented in this paper is to clarify the behaviour of tension bar systems under cyclic loading. These components are exposed to climatic conditions, especially to dynamic wind load, which may cause vibrations. Members used on bridges are additionally subjected to effects of cyclic traffic loads. Both dynamic wind load and traffic loading are major factors causing high-cycle fatigue of civil engineering structures. At this time, no global research in area of tension bar systems is being conducted. The experimental in-situ measuring on the stays of Troja bow-string arch bridge is underway. The aim of the experiment is to get a representative sample of measurement for determination behaviour and boundary restraining conditions ofstays made from tension bar systems. Uncertainty exists in the accuracy of the value of logarithmic decrement of the damping. Currently it is possible to obtain values for cables but not as easy for tension bar systems.
Název v anglickém jazyce
Tension bar systems under cyclic loading - Measuring of eigenfrequencies of tension bars on Troja bridge
Popis výsledku anglicky
The aim of the research presented in this paper is to clarify the behaviour of tension bar systems under cyclic loading. These components are exposed to climatic conditions, especially to dynamic wind load, which may cause vibrations. Members used on bridges are additionally subjected to effects of cyclic traffic loads. Both dynamic wind load and traffic loading are major factors causing high-cycle fatigue of civil engineering structures. At this time, no global research in area of tension bar systems is being conducted. The experimental in-situ measuring on the stays of Troja bow-string arch bridge is underway. The aim of the experiment is to get a representative sample of measurement for determination behaviour and boundary restraining conditions ofstays made from tension bar systems. Uncertainty exists in the accuracy of the value of logarithmic decrement of the damping. Currently it is possible to obtain values for cables but not as easy for tension bar systems.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Eurosteel 2014
ISBN
978-92-9147-121-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
757-758
Název nakladatele
ECCS European Convention for Constructional Steelwork
Místo vydání
Brussels
Místo konání akce
Neapol
Datum konání akce
10. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—