Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kontrolní sledování vybrané geotechnické konstrukce a souběžné ověřovací měření

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F13%3A00217230" target="_blank" >RIV/68407700:21110/13:00217230 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/41192168:_____/13:#0000079

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.fbg-geo.cz" target="_blank" >http://www.fbg-geo.cz</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kontrolní sledování vybrané geotechnické konstrukce a souběžné ověřovací měření

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Poloprovoz 2 probíhal od roku 2011 do roku 2013. Instrumentace optickými kabely BOTDA byla provedena za účelem detekce deformací primárního ostění Středního tunelu na stavbě Metro V. A v Praze. V těsné blízkosti opěří Středního tunelu probíhala ražba sousedících traťových tunelů vedoucích do stanice Petřiny. Postupně je razily dva štíty EPB (Earth Pressure Ballance), nejprve levý traťový tunel (štít S609 ?Tonda?) a poté pravý traťový tunel (štít S610 ?Adéla?). Byla provedena instrumentace dvou podélnýchměřicích linií a jednoho příčného měřicího profilu; podélná linie měla dvě části osazené těsně nad sebou v levém opěří, aby bylo možné porovnat vlastnosti obou typů fixace včetně příslušných vlivů prostředí na instalaci. Jedna část byla uchycena k ostění bodově a druhá část byla spojitě zavázána do ostění zacementováním měřicího optického kabelu do předem vyhloubené drážky. Celková délka měřicích linií byla cca 80 m a 680 m pasivního optického kabelu. Byla prováděna kontrolní měření geo

  • Název v anglickém jazyce

    Monitoring of a particular selected geotechnical construction and simultaneous verification measurement

  • Popis výsledku anglicky

    The pilot operation no.2 lasted from 2011 to 2013. The optical cables BOTDA was instrumented in order to detect deformations of the primary lining of the Middle Tunnel on the construction site Metro V. A in Prague. In the vicinity of the Middle Tunnel bench took place the excavation of adjacent railway tunnels leading to the Petřiny Station. They have been excavated one after another by two earth shields EPB (Earth Pressure Balance) - the left railway tunnel has been excavated first (by the shield S609?Tonda?); the right railway tunnel has been excavated afterwards (by the shield S610 ?Adéla?). The instrumentation of two longitudinal measuring lines and one cross measuring profile was done; the longitudinal line consisted of two parts installed closely one above the other in a left bench in order to have the possibility of the comparison of two different forms of the installation, including particular influences of the environment. The first part of the cable was fixed to the lining i

Klasifikace

  • Druh

    Z<sub>polop</sub> - Poloprovoz

  • CEP obor

    JB - Senzory, čidla, měření a regulace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FR-TI3%2F609" target="_blank" >FR-TI3/609: Výzkum a vývoj detekce a kontrolního sledování kritických míst geotechnických konstrukcí zejména podzemního stavitelství, báňského průmyslu i ostatních inženýrských staveb</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    PPR-02_AGT

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Vystrojení pro sledování deformací ostění tunelu v podélném a příčném směru pomocí optických měřicích kabelů metodou BOTDR/BOTDA

  • Ekonomické parametry

    Cena vystrojení je individuální podle podmínek lokality a požadavků na sledování. Hrubý odhad pro podpovrchovou instrumentaci a soubor měření činí cca 4-10 tis. Kč/m. Ekonomický přínos je ovlivněn infrastrukturou sledované oblasti a zejména výší následkůškod vyvolaných deformacemi na povrchu území, které lze užitím systémů testovaných v poloprovozu omezit společně s užitím vhodných opatření při ražení tunelu. Přínos lze odhadovat v násobcích ceny instalací a měření. Tyto systému mohou přispět i ke snížení nákladů na pojistné v dané oblasti.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    68407700

  • Název vlastníka

    ČVUT

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem