Kontrolní sledování vybrané geotechnické konstrukce a souběžné ověřovací měření
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F13%3A00217230" target="_blank" >RIV/68407700:21110/13:00217230 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/41192168:_____/13:#0000079
Výsledek na webu
<a href="http://www.fbg-geo.cz" target="_blank" >http://www.fbg-geo.cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kontrolní sledování vybrané geotechnické konstrukce a souběžné ověřovací měření
Popis výsledku v původním jazyce
Poloprovoz 2 probíhal od roku 2011 do roku 2013. Instrumentace optickými kabely BOTDA byla provedena za účelem detekce deformací primárního ostění Středního tunelu na stavbě Metro V. A v Praze. V těsné blízkosti opěří Středního tunelu probíhala ražba sousedících traťových tunelů vedoucích do stanice Petřiny. Postupně je razily dva štíty EPB (Earth Pressure Ballance), nejprve levý traťový tunel (štít S609 ?Tonda?) a poté pravý traťový tunel (štít S610 ?Adéla?). Byla provedena instrumentace dvou podélnýchměřicích linií a jednoho příčného měřicího profilu; podélná linie měla dvě části osazené těsně nad sebou v levém opěří, aby bylo možné porovnat vlastnosti obou typů fixace včetně příslušných vlivů prostředí na instalaci. Jedna část byla uchycena k ostění bodově a druhá část byla spojitě zavázána do ostění zacementováním měřicího optického kabelu do předem vyhloubené drážky. Celková délka měřicích linií byla cca 80 m a 680 m pasivního optického kabelu. Byla prováděna kontrolní měření geo
Název v anglickém jazyce
Monitoring of a particular selected geotechnical construction and simultaneous verification measurement
Popis výsledku anglicky
The pilot operation no.2 lasted from 2011 to 2013. The optical cables BOTDA was instrumented in order to detect deformations of the primary lining of the Middle Tunnel on the construction site Metro V. A in Prague. In the vicinity of the Middle Tunnel bench took place the excavation of adjacent railway tunnels leading to the Petřiny Station. They have been excavated one after another by two earth shields EPB (Earth Pressure Balance) - the left railway tunnel has been excavated first (by the shield S609?Tonda?); the right railway tunnel has been excavated afterwards (by the shield S610 ?Adéla?). The instrumentation of two longitudinal measuring lines and one cross measuring profile was done; the longitudinal line consisted of two parts installed closely one above the other in a left bench in order to have the possibility of the comparison of two different forms of the installation, including particular influences of the environment. The first part of the cable was fixed to the lining i
Klasifikace
Druh
Z<sub>polop</sub> - Poloprovoz
CEP obor
JB - Senzory, čidla, měření a regulace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FR-TI3%2F609" target="_blank" >FR-TI3/609: Výzkum a vývoj detekce a kontrolního sledování kritických míst geotechnických konstrukcí zejména podzemního stavitelství, báňského průmyslu i ostatních inženýrských staveb</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
PPR-02_AGT
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Vystrojení pro sledování deformací ostění tunelu v podélném a příčném směru pomocí optických měřicích kabelů metodou BOTDR/BOTDA
Ekonomické parametry
Cena vystrojení je individuální podle podmínek lokality a požadavků na sledování. Hrubý odhad pro podpovrchovou instrumentaci a soubor měření činí cca 4-10 tis. Kč/m. Ekonomický přínos je ovlivněn infrastrukturou sledované oblasti a zejména výší následkůškod vyvolaných deformacemi na povrchu území, které lze užitím systémů testovaných v poloprovozu omezit společně s užitím vhodných opatření při ražení tunelu. Přínos lze odhadovat v násobcích ceny instalací a měření. Tyto systému mohou přispět i ke snížení nákladů na pojistné v dané oblasti.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
ČVUT
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—