Development of Bridge Deflections in the 24-hours Cycle
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00217386" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00217386 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Development of Bridge Deflections in the 24-hours Cycle
Popis výsledku v původním jazyce
Prestressed concrete bridges are very sensitive to the increase in long-term deflections. Reliable forecasts of deflections of bridge structures during construction and durability are crucial for achieving good durability, therefore a periodic geodetic measurement observing progression of the deformations should be implemented. The main results of measurements are the changes of the deflection line of the bridge structures, which places special demands on the measurement procedure. In order to reliablydetermine the deflection curve of the bridge structure, it is necessary to minimize the effects of temperature. Development of air temperature and bridge construction is generally different. To determine the optimum time for measuring the deflection, theanalysis of the bridge structure was made in 24-hours cycle. Development of deflection was measured by trigonometric method and method of laser scanning.
Název v anglickém jazyce
Development of Bridge Deflections in the 24-hours Cycle
Popis výsledku anglicky
Prestressed concrete bridges are very sensitive to the increase in long-term deflections. Reliable forecasts of deflections of bridge structures during construction and durability are crucial for achieving good durability, therefore a periodic geodetic measurement observing progression of the deformations should be implemented. The main results of measurements are the changes of the deflection line of the bridge structures, which places special demands on the measurement procedure. In order to reliablydetermine the deflection curve of the bridge structure, it is necessary to minimize the effects of temperature. Development of air temperature and bridge construction is generally different. To determine the optimum time for measuring the deflection, theanalysis of the bridge structure was made in 24-hours cycle. Development of deflection was measured by trigonometric method and method of laser scanning.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
INGEO 2014
ISBN
978-80-01-05469-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
155-160
Název nakladatele
České vysoké učení technické v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
3. 4. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—