Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Consideration of Fatigue Resistance Tests Variability in Pavement Design Methodology

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00218909" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00218909 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/10298436.2014.942858" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/10298436.2014.942858</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/10298436.2014.942858" target="_blank" >10.1080/10298436.2014.942858</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Consideration of Fatigue Resistance Tests Variability in Pavement Design Methodology

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article is focused on the description of a road pavement design procedure and introduces a specific method of considering the repeatability and reproducibility of the fatigue resistance test. An example is taken from the Czech Road Pavement Design Methodology pursuant to TP 170 (2004, Navrhova´n?´ Vozovek Pozemn?´ch Komunikac?´, Ministry of Transport, Czech Republic, available from: http://www.pjpk.cz/TP%20170.pdf). The article draws on foreign experience in the consideration of fatigue resistance in France and the USA, and the objective of the designed methodology is to bring the results of laboratory tests closer to a specific road pavement design allowing a better distinction in the quality of bitumen mixtures used in the design of road pavements.

  • Název v anglickém jazyce

    Consideration of Fatigue Resistance Tests Variability in Pavement Design Methodology

  • Popis výsledku anglicky

    The article is focused on the description of a road pavement design procedure and introduces a specific method of considering the repeatability and reproducibility of the fatigue resistance test. An example is taken from the Czech Road Pavement Design Methodology pursuant to TP 170 (2004, Navrhova´n?´ Vozovek Pozemn?´ch Komunikac?´, Ministry of Transport, Czech Republic, available from: http://www.pjpk.cz/TP%20170.pdf). The article draws on foreign experience in the consideration of fatigue resistance in France and the USA, and the objective of the designed methodology is to bring the results of laboratory tests closer to a specific road pavement design allowing a better distinction in the quality of bitumen mixtures used in the design of road pavements.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JJ - Ostatní materiály

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Pavement Engineering

  • ISSN

    1029-8436

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2014

  • Číslo periodika v rámci svazku

    10

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1-7

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus