Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluation of increase in the deflections of concrete specimens due to cyclic loading

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00219178" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00219178 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation of increase in the deflections of concrete specimens due to cyclic loading

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Fatigue is commonly defined as a process of permanent progressive changes in the structure of a material exposed to cyclic loading. With the improvement of properties of concrete, more slender structures are designed with higher live load proportion of the total load, hence higher vulnerability to concrete fatigue failure can be assumed. Many common structures, bridges and crane tracks, are exposed to cyclic loading which can result into accelerated crack propagation, higher deflections, structural stiffness reduction and consequently into failure fatigue. The paper presents a newly developed method for the calculation of the increase of deformations. This method uses the partial integration over compressive zone height in order to capture the real behavior and stress distribution of concrete specimens. This method represents an improvement of the standard approaches which appear to be very conservative.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of increase in the deflections of concrete specimens due to cyclic loading

  • Popis výsledku anglicky

    Fatigue is commonly defined as a process of permanent progressive changes in the structure of a material exposed to cyclic loading. With the improvement of properties of concrete, more slender structures are designed with higher live load proportion of the total load, hence higher vulnerability to concrete fatigue failure can be assumed. Many common structures, bridges and crane tracks, are exposed to cyclic loading which can result into accelerated crack propagation, higher deflections, structural stiffness reduction and consequently into failure fatigue. The paper presents a newly developed method for the calculation of the increase of deformations. This method uses the partial integration over compressive zone height in order to capture the real behavior and stress distribution of concrete specimens. This method represents an improvement of the standard approaches which appear to be very conservative.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů