Rheological parameters of 100% recycled half-warm asphalt mixtures
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00219371" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00219371 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5593/SGEM2014/B62/S26.036" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5593/SGEM2014/B62/S26.036</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5593/SGEM2014/B62/S26.036" target="_blank" >10.5593/SGEM2014/B62/S26.036</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Rheological parameters of 100% recycled half-warm asphalt mixtures
Popis výsledku v původním jazyce
Since 1960s several railway administrations have utilized asphalt mixtures instead of conventional granular subballast in selected tracks or track sections. Gained experiences have shown that asphalt layers provide a good support for ballast bed, distribute load equally to subgrade and due to their impermeability protect subgrade from rain water penetration. However, production of conventional asphalt mixtures demands high amounts of energy and natural materials, particularly bitumen and aggregates. Production of asphalt mixtures at lower temperatures can significantly decrease energy consumption of the process. A possible way to preserve resources of natural materials is utilization of high percentages of recycled asphalt pavement material in production of asphalt mixtures. This study is focused on investigation of 100% recycled half-warm asphalt mixtures. Development of a new approach to design subballast layers made of these mixtures is proposed. The design approach employs deformat
Název v anglickém jazyce
Rheological parameters of 100% recycled half-warm asphalt mixtures
Popis výsledku anglicky
Since 1960s several railway administrations have utilized asphalt mixtures instead of conventional granular subballast in selected tracks or track sections. Gained experiences have shown that asphalt layers provide a good support for ballast bed, distribute load equally to subgrade and due to their impermeability protect subgrade from rain water penetration. However, production of conventional asphalt mixtures demands high amounts of energy and natural materials, particularly bitumen and aggregates. Production of asphalt mixtures at lower temperatures can significantly decrease energy consumption of the process. A possible way to preserve resources of natural materials is utilization of high percentages of recycled asphalt pavement material in production of asphalt mixtures. This study is focused on investigation of 100% recycled half-warm asphalt mixtures. Development of a new approach to design subballast layers made of these mixtures is proposed. The design approach employs deformat
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
14th GeoConference on NANO, BIO AND GREEN - TECHNOLOGIES FOR A SUSTAINABLE FUTURE
ISBN
978-619-7105-21-6
ISSN
1314-2704
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
275-282
Název nakladatele
STEF92 Technology Ltd.
Místo vydání
Sofia
Místo konání akce
Albena
Datum konání akce
17. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—