Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Effects of water and frost on 100% recycled half-warm asphalt mixtures for railway subballast

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00219373" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00219373 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/SGEM2014/B62/S26.015" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5593/SGEM2014/B62/S26.015</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/SGEM2014/B62/S26.015" target="_blank" >10.5593/SGEM2014/B62/S26.015</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Effects of water and frost on 100% recycled half-warm asphalt mixtures for railway subballast

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main purpose of subballast layers in railway track bed is to guarantee a sufficient bearing capacity and to protect subgrade from negative effects of rain water and frost. Since 1960?s several railway administrations have utilized hot-mix asphalt instead of conventional granular subballast in selected tracks with special requirements, such as high-speed or heavy traffic tracks. The experiences gained during the last decades have shown that the hot-mix asphalt layers provide a good support for ballast bed, distributing the load equally to the subgrade. Moreover, their impermeability prevents the rain water from penetrating to the subgrade. Also, significant savings of granular materials can be achieved while introducing the bituminous subballast instead of the all-granular solution. Incorporation of a high percentage of recycled asphalt pavement and a decrease in production temperatures is a way to make the use of bituminous subballast cheaper and greener than it currently is. Howev

  • Název v anglickém jazyce

    Effects of water and frost on 100% recycled half-warm asphalt mixtures for railway subballast

  • Popis výsledku anglicky

    The main purpose of subballast layers in railway track bed is to guarantee a sufficient bearing capacity and to protect subgrade from negative effects of rain water and frost. Since 1960?s several railway administrations have utilized hot-mix asphalt instead of conventional granular subballast in selected tracks with special requirements, such as high-speed or heavy traffic tracks. The experiences gained during the last decades have shown that the hot-mix asphalt layers provide a good support for ballast bed, distributing the load equally to the subgrade. Moreover, their impermeability prevents the rain water from penetrating to the subgrade. Also, significant savings of granular materials can be achieved while introducing the bituminous subballast instead of the all-granular solution. Incorporation of a high percentage of recycled asphalt pavement and a decrease in production temperatures is a way to make the use of bituminous subballast cheaper and greener than it currently is. Howev

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    14th GeoConference on NANO, BIO AND GREEN - TECHNOLOGIES FOR A SUSTAINABLE FUTURE

  • ISBN

    978-619-7105-21-6

  • ISSN

    1314-2704

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    113-120

  • Název nakladatele

    STEF92 Technology Ltd.

  • Místo vydání

    Sofia

  • Místo konání akce

    Albena

  • Datum konání akce

    17. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku