Effects of water and frost on 100% recycled half-warm asphalt mixtures for railway subballast
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00219373" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00219373 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5593/SGEM2014/B62/S26.015" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5593/SGEM2014/B62/S26.015</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5593/SGEM2014/B62/S26.015" target="_blank" >10.5593/SGEM2014/B62/S26.015</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Effects of water and frost on 100% recycled half-warm asphalt mixtures for railway subballast
Popis výsledku v původním jazyce
The main purpose of subballast layers in railway track bed is to guarantee a sufficient bearing capacity and to protect subgrade from negative effects of rain water and frost. Since 1960?s several railway administrations have utilized hot-mix asphalt instead of conventional granular subballast in selected tracks with special requirements, such as high-speed or heavy traffic tracks. The experiences gained during the last decades have shown that the hot-mix asphalt layers provide a good support for ballast bed, distributing the load equally to the subgrade. Moreover, their impermeability prevents the rain water from penetrating to the subgrade. Also, significant savings of granular materials can be achieved while introducing the bituminous subballast instead of the all-granular solution. Incorporation of a high percentage of recycled asphalt pavement and a decrease in production temperatures is a way to make the use of bituminous subballast cheaper and greener than it currently is. Howev
Název v anglickém jazyce
Effects of water and frost on 100% recycled half-warm asphalt mixtures for railway subballast
Popis výsledku anglicky
The main purpose of subballast layers in railway track bed is to guarantee a sufficient bearing capacity and to protect subgrade from negative effects of rain water and frost. Since 1960?s several railway administrations have utilized hot-mix asphalt instead of conventional granular subballast in selected tracks with special requirements, such as high-speed or heavy traffic tracks. The experiences gained during the last decades have shown that the hot-mix asphalt layers provide a good support for ballast bed, distributing the load equally to the subgrade. Moreover, their impermeability prevents the rain water from penetrating to the subgrade. Also, significant savings of granular materials can be achieved while introducing the bituminous subballast instead of the all-granular solution. Incorporation of a high percentage of recycled asphalt pavement and a decrease in production temperatures is a way to make the use of bituminous subballast cheaper and greener than it currently is. Howev
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
14th GeoConference on NANO, BIO AND GREEN - TECHNOLOGIES FOR A SUSTAINABLE FUTURE
ISBN
978-619-7105-21-6
ISSN
1314-2704
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
113-120
Název nakladatele
STEF92 Technology Ltd.
Místo vydání
Sofia
Místo konání akce
Albena
Datum konání akce
17. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—