Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Application of Non-destructive Methods for the Determination of Microstructural Parameters of Recycled Asphalt Concrete in Track Bed

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F17%3A00302691" target="_blank" >RIV/68407700:21110/17:00302691 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216305:26620/16:PU121449

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/KEM.722.235" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/KEM.722.235</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/KEM.722.235" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/KEM.722.235</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Application of Non-destructive Methods for the Determination of Microstructural Parameters of Recycled Asphalt Concrete in Track Bed

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The extent of the use of asphalt concrete in track bed layers is minimal in contrast to the application of granular materials mostly represented by coarse/fine crushed stone mixture. This article summarizes advantages and disadvantages of the use of asphalt concrete in the track bed construction and provides relevant literature research. The main part of this article focuses on the application of recycled asphalt concrete (so called R-material) in the track bed layer and its following non-destructive X-ray Micro Computed Tomography Method (Micro-CT) for the description of its structural parameters. The contribution of this research is based on the evaluation of the air void and soluble binder content of chosen recycled asphalt concrete. First, it was obtained from laboratory geotechnical models of a railway track, and then from the following implementation in a trial section of an operating railway track. The conclusion contains results of the R-material practical application and findings from Micro-CT.

  • Název v anglickém jazyce

    Application of Non-destructive Methods for the Determination of Microstructural Parameters of Recycled Asphalt Concrete in Track Bed

  • Popis výsledku anglicky

    The extent of the use of asphalt concrete in track bed layers is minimal in contrast to the application of granular materials mostly represented by coarse/fine crushed stone mixture. This article summarizes advantages and disadvantages of the use of asphalt concrete in the track bed construction and provides relevant literature research. The main part of this article focuses on the application of recycled asphalt concrete (so called R-material) in the track bed layer and its following non-destructive X-ray Micro Computed Tomography Method (Micro-CT) for the description of its structural parameters. The contribution of this research is based on the evaluation of the air void and soluble binder content of chosen recycled asphalt concrete. First, it was obtained from laboratory geotechnical models of a railway track, and then from the following implementation in a trial section of an operating railway track. The conclusion contains results of the R-material practical application and findings from Micro-CT.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LQ1601" target="_blank" >LQ1601: CEITEC 2020</a><br>

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Special Concrete and Composites 2016

  • ISBN

    978-3-0357-1079-3

  • ISSN

    1013-9826

  • e-ISSN

    1662-9795

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    235-240

  • Název nakladatele

    Trans Tech Publications

  • Místo vydání

    Curich

  • Místo konání akce

    Bystřice nad Pernštejnem, Lísek

  • Datum konání akce

    13. 10. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku