Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Stanovení mikrostrukturních parametrů recyklovaného asfaltového betonu v pražcovém podloží aplikací nedestruktivních metod

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F16%3A00303349" target="_blank" >RIV/68407700:21110/16:00303349 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216305:26620/16:PU121372

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Stanovení mikrostrukturních parametrů recyklovaného asfaltového betonu v pražcovém podloží aplikací nedestruktivních metod

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Rozsah použití asfaltového betonu v pražcovém podloží je, v porovnání s aplikací zrnitých materiálů nejčastěji zastoupených štěrkodrtí, minimální. Tento příspěvek shrnuje výhody a nevýhody použití asfaltového betonu v konstrukci pražcového podloží a poskytuje relevantní literární rešerši. Hlavní část tohoto příspěvku se zaměřuje jednak na praktickou aplikaci recyklovaného asfaltového betonu (označovaného termínem R-materiál) v konstrukční vrstvě pražcového podloží a jednak na návazné nedestruktivní metody výpočetní tomografií (Mikro-CT) za účelem stanovení mikrostrukturních parametrů. Přínos tohoto příspěvku je založen na vyhodnocení druhu a obsahu mezer a obsahu rozpustného pojiva v konstrukční vrstvě. Výzkum byl rozdělen na laboratorní část, kde byly vytvořeny geotechnické modely železniční tratě, a na část v provozované železniční trati, kde byl vytvořen zkušební úsek. Závěr příspěvku shrnuje zkušenosti vyplývající ze stavby a pozorování zkušebního úseku, tak jako výsledky z metody Mikro-CT.

  • Název v anglickém jazyce

    Application of Non-destructive Methods for the Determination of Microstructural Parameters of Recycled Asphalt Concrete in Track Bed

  • Popis výsledku anglicky

    The extent of the use of asphalt concrete in track bed layers is minimal in contrast to the application of granular materials mostly represented by coarse/fine crushed stone mixture. This article summarizes advantages and disadvantages of the use of asphalt concrete in the track bed construction and provides relevant literature research. The main part of this article focuses on the application of recycled asphalt concrete (so called R-material) in the track bed layer and its following non-destructive X-ray Micro Computed Tomography Method (Micro-CT) for the description of its structural parameters. The contribution of this research is based on the evaluation of the air void and soluble binder content of chosen recycled asphalt concrete. First, it was obtained from laboratory geotechnical models of a railway track, and then from the following implementation in a trial section of an operating railway track. The conclusion contains results of the R-material practical application and findings from Micro-CT.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LQ1601" target="_blank" >LQ1601: CEITEC 2020</a><br>

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    13. konference Speciální betony 2016

  • ISBN

    978-80-86604-70-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    65-70

  • Název nakladatele

    Sekurkon

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Bystřice nad Pernštejnem, Lísek

  • Datum konání akce

    13. 10. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku