Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Použití numerické simulace při vývoji nového typu zábradelního svodidla

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00219684" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00219684 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Použití numerické simulace při vývoji nového typu zábradelního svodidla

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem tohoto článku je stanovit možnosti použití simulace nárazu vozidla do svodidla a ukázat výhody použíti metody konečných prvků (MKP) při vývoji nových typů svodidel. Základním úkolem je stanovit postup validace konečně prvkového modelu před tím nežje provedena reálná nárazová zkouška. Tento postu by měl pomoci zvýšit přesnost výpočtů a tím snížit náklady na vývoj nových svodidel.

  • Název v anglickém jazyce

    Using of finite element simulation for developing of new bridge parapet

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this paper is to examine the opportunity of non-linear dynamic impact simulation and to show the possibility of using finite element method (FEM) for developing new designs of safety barrier. Basic tasks of work are to determine a method that leads to creation of validated finite element (FE) model before performing the full scale crash and to perform non-linear dynamic impact simulation on this model in LS-DYNA. This method should help to improve accuracy of FE model that are used for non-linear dynamic impact simulation. Results of more accurate impact simulation will help to reduce necessary costs for developing new safety barrier.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků 19.mezinárodní sympozium Mosty/Bridges 2014

  • ISBN

    978-80-86604-62-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    255-261

  • Název nakladatele

    Sekurkon

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    24. 4. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku