Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Relationship Between Average Road Traffic and Particular Statistical Indicators of Urban Development of Cities in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00220488" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00220488 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://gis.vsb.cz/GIS_Ostrava/GIS_Ova_2014/proceedings/author.html" target="_blank" >http://gis.vsb.cz/GIS_Ostrava/GIS_Ova_2014/proceedings/author.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Relationship Between Average Road Traffic and Particular Statistical Indicators of Urban Development of Cities in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals withthedependency betweenthedevelopment ofroad traffic intensity andseveralstatistic and spatial indicators, which aremonitored in cities of the Czech Republic.Road traffic intensity was used as the basic phenomenon. Theother city indicatorsareresidential, productive, recreational and other areas,population and many other indicators.This analysisis a part of a large research focused on last forty years in cities of various sizes, traits, and location in the countryduring last forty years in ten years? time steps.Stagnating or even adecreasing number of inhabitants of cities on one side andincreasing road traffic intensityis a typical characteristic in most cities. The fact concerns both cars, and lorries; motorcycle form of transport has receded for more than 80 per cent during these forty years.The papershowsthat the urban development is strongly dependent on historical developments of individual cities. It means that influence of individual indicators varies in indiv

  • Název v anglickém jazyce

    Relationship Between Average Road Traffic and Particular Statistical Indicators of Urban Development of Cities in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals withthedependency betweenthedevelopment ofroad traffic intensity andseveralstatistic and spatial indicators, which aremonitored in cities of the Czech Republic.Road traffic intensity was used as the basic phenomenon. Theother city indicatorsareresidential, productive, recreational and other areas,population and many other indicators.This analysisis a part of a large research focused on last forty years in cities of various sizes, traits, and location in the countryduring last forty years in ten years? time steps.Stagnating or even adecreasing number of inhabitants of cities on one side andincreasing road traffic intensityis a typical characteristic in most cities. The fact concerns both cars, and lorries; motorcycle form of transport has receded for more than 80 per cent during these forty years.The papershowsthat the urban development is strongly dependent on historical developments of individual cities. It means that influence of individual indicators varies in indiv

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Symposium GIS Ostrava 2014 Geoinformatics for Intelligent Transportation

  • ISBN

    978-80-248-3311-8

  • ISSN

    1213-239X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    VŠB - Technical University of Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    27. 1. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku