Optimalizace nosníku z předem předpjatého drátkobetonu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00224014" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00224014 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Optimalizace nosníku z předem předpjatého drátkobetonu
Popis výsledku v původním jazyce
Nosníky z předem předpjatého betonu se používají jako hlavní nosné prvky pro spřažené mosty o rozpětí polí do 30 m. Výhodou technologie podélné prefabrikace z nosníků pro mosty menších rozpětí je rychlá montáž, úspora průběžné podpůrné skruže a bednění.Rovněž rozsah bednících, železářských a betonářských prací a prací souvisejících s montážemi skruží na stavbě je zredukován na minimum. Při hledání vhodných aplikací drátkobetonu v podobných konstrukcích byl vybrán pro zkoumání srovnávací nosník z předempředpjatého betonu, který by byl vhodný pro mostní pole o rozpětí délky 12 ? 15m. Pro experimentální zkoušky byly vyrobeny 3 typy nosníků, které byly ekonomicky zamýšleny jako součást mostního pole se spřaženou deskou. Tyto předpjaté nosníky byly vyrobeny z drátkobetonu. Pro účel experimentálních zkoušek byla rovněž na nosníky provedena nabetonávka z prostého betonu, která simulovala spřaženou horní desku. Únosnost nosníků s nabetonávkou byla posuzována až do stavu destrukce. Zkoušené n
Název v anglickém jazyce
Optimization of Precast Steel Fiber Reinforced Concrete Beam
Popis výsledku anglicky
Precast concrete beams are used as a main load bearing member for composite deck beam bridges with a simple span to 30 m. The advantage of prefabricated construction technology of beams for small span deck beam bridges is quick installation, savings of temporary scaffolding and formwork. The amount of labour with formwork, reinforcement and concrete including work with scaffolding on site is reduced at a minimum. During searching applications of steel fiber reinforced concrete (SFRC) suitable for this kind of structure a precast beam suitable for a bridge with simple spans from 12 to 15 m has been chosen for the investigation. Three types of beam were manufactured for experimental tests. The beams were supposed to be a part of a bridge with a compositedeck. They were made of SFRC. In case of the experimental tests, a cast-in place concrete layer from plain concrete was cast on the top of the beams. The cast-in place concrete layer simulated a top composite deck. The bearing capacity o
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FR-TI2%2F496" target="_blank" >FR-TI2/496: Progresivní vláknobetonové stavební prvky a konstrukce</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
21. Betonářské dny 2014
ISBN
978-80-903806-7-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Česká betonářská společnost ČSSI
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
26. 11. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—