Studie k časově omezenému provozu na SSZ v hl. m. Praze
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00226667" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00226667 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Studie k časově omezenému provozu na SSZ v hl. m. Praze
Popis výsledku v původním jazyce
Předmětem studie bylo vypracování obecného pojednání o vhodnosti omezeného provozu SSZ dle příslušných platných ČSN a TP, dále pak shrnutí zkušeností z praktického uplatnění omezeného provozu v jiných městech ČR a v zahraničí a provedení místních šetřenína vybraných 50 lokalitách na území hl. m. Prahy. Ve studii bylo zejména provedeno zhodnocení možností zavedení omezeného provozu SSZ z těchto hledisek: potřeby pěších a nevidomých, rozhledových poměrů vozidlo ? chodec, rozhledových poměrů vozidlo ? vozidlo na vjezdu z vedlejších komunikací a bezpečnosti provozu (přehlednost a rozlehlost křižovatky, viditelnost dopravního značení v noci, zvláštní zřetel). Závěrem studie bylo uvedeno zhodnocení každé lokality z hlediska možnosti zavedení časově omezeného provozu SSZ a případně doporučení, jaké úpravy by bylo potřeba provést, aby lokalita vyhověla na přepnutí SSZ do blikající žluté.
Název v anglickém jazyce
Study of time-limited operation at signalized intersections in the capital city Prague
Popis výsledku anglicky
The object of the study was to describe a general background of the suitability of traffic signals settings during low demand periods, including experience of the practical application of limited service in other cities of the Czech Republic and abroad.Main task of this study was to make local assessment on 50 selected intersections in the capital city Prague. In this study, an evaluation of the possibility of limited traffic signals operation was done. It was evaluated from the following aspects: theneeds of pedestrians and the blind persons, vehicle - pedestrian sight, vehicle - vehicle sight , traffic safety (clarity and spaciousness of intersections, visibility of road markings at night). Finally, the study evaluate each intersection in terms ofthe possibility of introducing time-limited operation of traffic lights. If the intersection doesn´t comply with these aspects, there will be some recommendations, what adjustments would need to make for switching off to flashing yellow.
Klasifikace
Druh
V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
109
Místo vydání
Praha
Název nakladatele resp. objednatele
Technická správa komunikací hl. m. Prahy
Verze
—