Identification of at-grade intersections characteristics for defining basic inputs into MCA methodology
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00227932" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00227932 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Identification of at-grade intersections characteristics for defining basic inputs into MCA methodology
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with the determination of basic traffic engineering and measurable urban planning criteria needed for a complex assessment of intersections. The current assessment method of intersections in accordance with applicable regulations is virtually bound on suitable capacities but each intersection may also be described by means of a set of clearly expressed values; based on these values, its suitability for given conditions and thus also the utility value of a proposed design solution may be determined by means of the Multi-Criteria Assessment (MCA) application. The basic criteria defining each at-grade intersection were the mean delay time, the safety index, environmental impacts (particularly CO2, NOX and PM), noise impacts on the surroundings, construction and operating costs. In this context, it is obvious that it is also necessary to define the input parameters of a respective intersection on the basis of which the above values of the criteria will be defined. The art
Název v anglickém jazyce
Identification of at-grade intersections characteristics for defining basic inputs into MCA methodology
Popis výsledku anglicky
The article deals with the determination of basic traffic engineering and measurable urban planning criteria needed for a complex assessment of intersections. The current assessment method of intersections in accordance with applicable regulations is virtually bound on suitable capacities but each intersection may also be described by means of a set of clearly expressed values; based on these values, its suitability for given conditions and thus also the utility value of a proposed design solution may be determined by means of the Multi-Criteria Assessment (MCA) application. The basic criteria defining each at-grade intersection were the mean delay time, the safety index, environmental impacts (particularly CO2, NOX and PM), noise impacts on the surroundings, construction and operating costs. In this context, it is obvious that it is also necessary to define the input parameters of a respective intersection on the basis of which the above values of the criteria will be defined. The art
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA02030860" target="_blank" >TA02030860: Aplikace multikriteriálního hodnocení při výběru typu úrovňové křižovatky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Road and Rail Infrastructure III
ISBN
—
ISSN
1848-9842
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
275-281
Název nakladatele
University of Zagreb, Faculty of Civil Engineering
Místo vydání
Zagreb
Místo konání akce
Split
Datum konání akce
28. 4. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—