Asphalt Binder Modification Technologies and Its Influence on Mixture Durability with Regard to Fatigue Resistance
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F15%3A00229594" target="_blank" >RIV/68407700:21110/15:00229594 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21260/15:00229594
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5176/2301-394X_ACE15.19" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5176/2301-394X_ACE15.19</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5176/2301-394X_ACE15.19" target="_blank" >10.5176/2301-394X_ACE15.19</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Asphalt Binder Modification Technologies and Its Influence on Mixture Durability with Regard to Fatigue Resistance
Popis výsledku v původním jazyce
The paper discusses asphalt mixture design, its laboratory evaluation and highway pavement design methodologies used in Europe and the United States of America, California, with regard to fatigue resistance potential. A critique of several common practices, followed by recommendations based on the latest research findings and their relation to pavement field performance are included in the Introduction chapter. The paper presents particular data of fatigue resistance behavior measured on asphalt mixtures with various types of bituminous binder (neat, chemically modified and polymer-modified asphalt binders). These data demonstrate the differences between 50 % loss modulus standard procedure and dissipated energy concept. Moreover, the variability of asphalt mixture fatigue resistance and the stochastic method for calculation of proportional coefficient as one of the pavement design parameters are presented. The implementation of such an approach may be used into a pavement design metho
Název v anglickém jazyce
Asphalt Binder Modification Technologies and Its Influence on Mixture Durability with Regard to Fatigue Resistance
Popis výsledku anglicky
The paper discusses asphalt mixture design, its laboratory evaluation and highway pavement design methodologies used in Europe and the United States of America, California, with regard to fatigue resistance potential. A critique of several common practices, followed by recommendations based on the latest research findings and their relation to pavement field performance are included in the Introduction chapter. The paper presents particular data of fatigue resistance behavior measured on asphalt mixtures with various types of bituminous binder (neat, chemically modified and polymer-modified asphalt binders). These data demonstrate the differences between 50 % loss modulus standard procedure and dissipated energy concept. Moreover, the variability of asphalt mixture fatigue resistance and the stochastic method for calculation of proportional coefficient as one of the pavement design parameters are presented. The implementation of such an approach may be used into a pavement design metho
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.30.0034" target="_blank" >EE2.3.30.0034: Podpora zkvalitnění týmů výzkumu a vývoje a rozvoj intersektorální mobility na ČVUT v Praze</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 3rd Annual International Conference on Architecture and Civil Engineering
ISBN
—
ISSN
2301-394X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
203-210
Název nakladatele
Global Science & Technology Forum (GSTF)
Místo vydání
Singapore
Místo konání akce
Singapur
Datum konání akce
13. 4. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—