Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Polymer Modification Technologies and Asphalt Mixtures Fatigue Resistance in Pavement Structures

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F16%3A00300640" target="_blank" >RIV/68407700:21110/16:00300640 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ascelibrary.org/doi/abs/10.1061/9780784480052.002" target="_blank" >http://ascelibrary.org/doi/abs/10.1061/9780784480052.002</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1061/9780784480052.002" target="_blank" >10.1061/9780784480052.002</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Polymer Modification Technologies and Asphalt Mixtures Fatigue Resistance in Pavement Structures

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on polymer modification technologies and pavement durability in relation to fatigue resistance, providing a critique of several common mix design practices and recommendations based on recent research findings in relation to pavement field performance. The authors present specific data measurements from the laboratory of fatigue resistance behavior for asphalt mixtures with various bituminous binders: neat, polymer-modified, and chemically-modified asphalt binders. Results show differences in calculated pavement design lifespans when a 50% loss modulus as a standard concept is employed in contrast to a dissipated energy concept. The authors also describe the variability of asphalt mixture fatigue resistance and the stochastic method for calculating a proportional coefficient. Proportional coefficient implementation in pavement design methodologies may enhance consistency in pavement design lifespan predictions and subsequent in-situ performance. The methodology presented in this paper can be utilized to analyze the longevity of the material on steel bridges as will be envisaged in the research project.

  • Název v anglickém jazyce

    Polymer Modification Technologies and Asphalt Mixtures Fatigue Resistance in Pavement Structures

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on polymer modification technologies and pavement durability in relation to fatigue resistance, providing a critique of several common mix design practices and recommendations based on recent research findings in relation to pavement field performance. The authors present specific data measurements from the laboratory of fatigue resistance behavior for asphalt mixtures with various bituminous binders: neat, polymer-modified, and chemically-modified asphalt binders. Results show differences in calculated pavement design lifespans when a 50% loss modulus as a standard concept is employed in contrast to a dissipated energy concept. The authors also describe the variability of asphalt mixture fatigue resistance and the stochastic method for calculating a proportional coefficient. Proportional coefficient implementation in pavement design methodologies may enhance consistency in pavement design lifespan predictions and subsequent in-situ performance. The methodology presented in this paper can be utilized to analyze the longevity of the material on steel bridges as will be envisaged in the research project.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Geo-China 2016: Innovative and Sustainable Solutions in Asphalt Pavements

  • ISBN

    978-0-7844-8005-2

  • ISSN

    0895-0563

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    11-18

  • Název nakladatele

    American Society of Civil Engineers

  • Místo vydání

    Reston, VA

  • Místo konání akce

    Jinan, Shandong

  • Datum konání akce

    25. 7. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000389419400002