Konstrukce netuhých vozovek se směsmi VMT a RBL
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F15%3A00234581" target="_blank" >RIV/68407700:21110/15:00234581 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21110/15:00237054
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Konstrukce netuhých vozovek se směsmi VMT a RBL
Popis výsledku v původním jazyce
Délka návrhového období pro posouzení konstrukce vozovky je v České republice totožná pro netuhé vozovky a vozovky s cementobetonovým krytem a to 25 let. Reálná životnost vozovek může být i delší. U netuhých vozovek se předpokládá výměna obrusné vrstvy resp. v určitém časovém okamžiku i výměna celého krytu. Pro další funkčnost konstrukce vozovky je nutně dobrý stav podkladní vrstvy. V nynějším stavu poznání se v České republice používají pro vysoce namáhané úseky dálnic a silnic první třídy asfaltové směsi VMT. Novým trendem pro prodlužování životnosti konstrukce netuhých vozovek je využívání směsí typu RBL, tj. směsí s vyšším obsahem pojiva. V příspěvku je popsán souhrn výsledků empirických a funkčních zkoušek provedených na směsi VMT se třemi různými obsahy asfaltového pojiva. Dále pak posouzení katalogové konstrukce programem Laymed dle metodiky TP 170, kdy se teoreticky mění návrhové parametry asfaltové směsi v podkladní vrstvě.
Název v anglickém jazyce
Design of Flexible Pavement with High Modulus Mixtures and Rich Bottom Layers
Popis výsledku anglicky
The length of design period for pavement assessment in the Czech Republic is the same for flexible and rigid (cement concrete) pavement given by 25 years. Real life-time of the pavement can be even longer. For flexible pavements it is assumed that wearing course and in certain time period even the whole surfacing has to be replaced. For further good performance of the pavement structure it is necessary that the base courses are always in good condition. Based on actual level of knowledge in the Czech Republic high modulus asphalt concrete (VMT) is used for heavily loaded sections of motorways or trunk roads. New trend for additional life-time extension of the flexible pavement is use of RBL asphalt mixes, i.e. mixes which have increased bitumen content (are bitumen rich). The paper summarizes the results of empirical and functional tests carried out on a mixture of high modulus asphalt concrete (VMT). They differed in content of bitumen. Further assessments of a catalogue pavement have been done according to the algorithm in software tool Laymed according to the methodology given in TP 170, which is theoretically changing the design parameters of asphalt mixture in the base layer.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Trvalo udržateľný rozvoj cestného staviteľstva
ISBN
978-80-89565-21-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
59-62
Název nakladatele
Kongres STUDIO, spol. s r.o.
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Jasná, Nízké Tatry
Datum konání akce
18. 11. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—