Vlastnosti asfaltového pojiva s využitím jemně mleté pryže a různým způsobem jejího vmíchání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F15%3A00234582" target="_blank" >RIV/68407700:21110/15:00234582 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vlastnosti asfaltového pojiva s využitím jemně mleté pryže a různým způsobem jejího vmíchání
Popis výsledku v původním jazyce
Využívání drcené pryže je v silničním stavitelství zavedenou technologií, přičemž v uplynulém desetiletí se v mnohem větší míře prosazovaly technologie, kdy touto přísadou jsou vyráběna modifikována asfaltová pojiva, která lze z hlediska užitného chování řadit mezi silniční a polymerem modifikovaná asfaltová pojiva. Poslední 4 roky je ve spolupráci Fakulty stavební ČVUT v Praze a dvou průmyslových partnerů specializujících se na problematiku vysokorychlostního mletí pozornost intenzivně věnována možnostem zvyšování efektivity používané odpadní pryže vhodným způsobem její úpravy a docílením různých variant jemně mleté pryže s velikostí částic v intervalu 0-0,8 mm. Dílčí snahou je ověření možnosti využití desintegrátoru nejen k úpravě vlastní pryže, ale i k souběžnému promíchání asfaltového pojiva s mletím pryže, tzn. získání výsledného CRmB pojiva v jednom kroku. Pro tento účel bylo provedeno porovnání s využitím jednoho zdroje drcené pryže, kdy byly připraveny experimentální (poloprovozní) vzorky smíseného kompozitu pryže a asfaltového pojiva, vedle toho však byla provedena i standardní příprava pryží modifikovaného pojiva (CRmB), kdy se do horkého asfaltového pojiva vmíchává zvolený typ jemně mleté pryže. Varianty asfaltových pojiv byly porovnány z hlediska standardní empirických zkoušek i funkčních charakteristik.
Název v anglickém jazyce
Characteristics of bituminous binders utilizing fine-grained rubber and different ways of its mixing with bitumen
Popis výsledku anglicky
The use of crumb rubber is in road construction a well established technology, whereas in the last decade in far greater extent technological solutions advanced, where this additive or admixture are used for production of modified bituminous binders, which can be based on their performance behavior classified between straight-run bitumen and polymer modified bitumen. Last 4 years the attention of the cooperation between the Faculty of Civil Engineering CTU Prague and two industrial partners specialized in the high-speed grinding is focused intensively on the possibility to increase efficiency of waste rubber application in bituminous binders. This should be given by a suitable treatment of rubber and the achievement of particular variants of fine-grinded rubber with particle size in the range of 0-0.8 mm. Partial effort is to determine the possibility of using the disintegrator not only for milling the rubber but also to parallel mixing of bitumen with grinded rubber, i.e. achieving resulting CRmB binder in one step. For this reason experimental comparison was done with use of one source of crumb rubber. From this rubber experimental (semi-production) samples of mixed rubber-bitumen composite were prepared. At the same time also standardized production of crumb rubber modified bitumen (CRmB) was done. In this case selected type of fine-grinded rubber was mixed with hot bituminous binder. Experimental options of bituminous binders were compared with respect to their standardized empirical characteristics and performance-based (functional) properties.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA02030639" target="_blank" >TA02030639: Trvanlivé akustické asfaltové vrstvy s uplatněním výkonových asfaltových pojiv modifikovaných mikrogranulátem pryže včetně inovativní technologie jejího mletí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Trvalo udržateľný rozvoj cestného staviteľstva
ISBN
978-80-89565-21-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
63-72
Název nakladatele
Kongres STUDIO, spol. s r.o.
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Jasná, Nízké Tatry
Datum konání akce
18. 11. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—