Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vlastnosti asfaltového pojiva s využitím jemně mleté pryže a různým způsobem jejího vmíchání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F15%3A00234582" target="_blank" >RIV/68407700:21110/15:00234582 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vlastnosti asfaltového pojiva s využitím jemně mleté pryže a různým způsobem jejího vmíchání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Využívání drcené pryže je v silničním stavitelství zavedenou technologií, přičemž v uplynulém desetiletí se v mnohem větší míře prosazovaly technologie, kdy touto přísadou jsou vyráběna modifikována asfaltová pojiva, která lze z hlediska užitného chování řadit mezi silniční a polymerem modifikovaná asfaltová pojiva. Poslední 4 roky je ve spolupráci Fakulty stavební ČVUT v Praze a dvou průmyslových partnerů specializujících se na problematiku vysokorychlostního mletí pozornost intenzivně věnována možnostem zvyšování efektivity používané odpadní pryže vhodným způsobem její úpravy a docílením různých variant jemně mleté pryže s velikostí částic v intervalu 0-0,8 mm. Dílčí snahou je ověření možnosti využití desintegrátoru nejen k úpravě vlastní pryže, ale i k souběžnému promíchání asfaltového pojiva s mletím pryže, tzn. získání výsledného CRmB pojiva v jednom kroku. Pro tento účel bylo provedeno porovnání s využitím jednoho zdroje drcené pryže, kdy byly připraveny experimentální (poloprovozní) vzorky smíseného kompozitu pryže a asfaltového pojiva, vedle toho však byla provedena i standardní příprava pryží modifikovaného pojiva (CRmB), kdy se do horkého asfaltového pojiva vmíchává zvolený typ jemně mleté pryže. Varianty asfaltových pojiv byly porovnány z hlediska standardní empirických zkoušek i funkčních charakteristik.

  • Název v anglickém jazyce

    Characteristics of bituminous binders utilizing fine-grained rubber and different ways of its mixing with bitumen

  • Popis výsledku anglicky

    The use of crumb rubber is in road construction a well established technology, whereas in the last decade in far greater extent technological solutions advanced, where this additive or admixture are used for production of modified bituminous binders, which can be based on their performance behavior classified between straight-run bitumen and polymer modified bitumen. Last 4 years the attention of the cooperation between the Faculty of Civil Engineering CTU Prague and two industrial partners specialized in the high-speed grinding is focused intensively on the possibility to increase efficiency of waste rubber application in bituminous binders. This should be given by a suitable treatment of rubber and the achievement of particular variants of fine-grinded rubber with particle size in the range of 0-0.8 mm. Partial effort is to determine the possibility of using the disintegrator not only for milling the rubber but also to parallel mixing of bitumen with grinded rubber, i.e. achieving resulting CRmB binder in one step. For this reason experimental comparison was done with use of one source of crumb rubber. From this rubber experimental (semi-production) samples of mixed rubber-bitumen composite were prepared. At the same time also standardized production of crumb rubber modified bitumen (CRmB) was done. In this case selected type of fine-grinded rubber was mixed with hot bituminous binder. Experimental options of bituminous binders were compared with respect to their standardized empirical characteristics and performance-based (functional) properties.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA02030639" target="_blank" >TA02030639: Trvanlivé akustické asfaltové vrstvy s uplatněním výkonových asfaltových pojiv modifikovaných mikrogranulátem pryže včetně inovativní technologie jejího mletí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Trvalo udržateľný rozvoj cestného staviteľstva

  • ISBN

    978-80-89565-21-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    63-72

  • Název nakladatele

    Kongres STUDIO, spol. s r.o.

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Jasná, Nízké Tatry

  • Datum konání akce

    18. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku