Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vybrané vlastnosti asfaltových pojiv modifikovaných pryží v kombinaci se syntetickými vosky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F20%3A00344864" target="_blank" >RIV/68407700:21110/20:00344864 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vybrané vlastnosti asfaltových pojiv modifikovaných pryží v kombinaci se syntetickými vosky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Modifikace asfaltových pojiv drcenou či mletou pryží patří mezi zavedené technologie, které se v silničním stavitelství využívají již řadu let. Tímto technologickým procesem vznikají modifikovaná pojiva, která se obecně označují zkratkou CRMB. Rozlišovat se přitom dají nízkoviskózní a vysokoviskózní pojiva modifikovaná pryží, přičemž dynamická viskozita je v tomto případě závislá na podílu pryže, která se do asfaltového pojiva přidává. V rámci experimentálních aktivit na ČVUT v Praze byla tato oblast dále rozšířena o možnosti kombinovat tradiční CRMB pojivo se syntetickými vosky. Pro tento účel bylo primárně zvoleno použití tzv. nízkoviskózních CRMB pojiv, kde se aplikuje do 15 %-hm. drcené či mleté pryže. Ověřováno bylo několik typů tradičně používaných vosků, které se uplatňují u nízkoteplotních asfaltových směsí. Důvodem tohoto přístupu je myšlenka docílit dílčího snížení pracovních teplot, které jsou při modifikaci asfaltu pryží vždy vyšší, a tudíž toto řešení je energeticky náročnější. Cílem bylo posoudit, jaký vliv má taková kombinace pryže a vosků na vybrané vlastnosti výsledného modifikovaného pojiv a jak takové řešení vychází při srovnání s tradičními PMB nebo silničními pojivy. Měření byla prováděna zatím výhradně na nezestárnutých asfaltových pojivech.

  • Název v anglickém jazyce

    Selected characteristics of bituminous binders modified by crumb rubber in combination with synthetic waxes

  • Popis výsledku anglicky

    Modification of bituminous binders by crumb rubber or milled rubber can be understood as a well-established technology, which is used in pavement engineering for many years. By this technological process modified binders are produced, which are in general denoted as CRMB. Two types of crumb rubber modified binders can be distinguished – low-viscous and high-viscous. The dynamic viscosity used in this case for measuring the real value is dependent on the rubber content in the bitumen. Within the experimental activities at CTU in Prague this area was further extended by the possible combinations of traditional CRMB with synthetic waxes. For this reason primarily the use of so called low-viscous CRMBs was selected. In these binders up to 15 % by mass of crumb rubber or milled rubber is used. Several types of traditionally used waxes were verified and tested, whereas these waxes are known form the applications in commonly used warm mix asphalts. The reason for this approach is the idea to gain a partial reduction in mixing and paving temperature, since these temperatures are for crumb rubber modified binders usually higher and the solution is therefore always more energy demanding. The objective was to assess, what impact does such combination of rubber and wax have on selected properties of resulting modified bituminous binders. Furthermore it was aimed to provide some comparison with traditional PMBs or paving grade binders. The testing was so far done only on virgin bituminous binders.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/8JCH1002" target="_blank" >8JCH1002: Sdružené rejuvenační účinky u zestárnutého asfaltového pojiva z asfaltového recyklátu s využitím aditiv z bio-odpadů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    XXV. seminár Ivana Poliačka: Cestné staviteľstvo súčasnosť a perspektívy

  • ISBN

    978-80-89565-44-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    131-143

  • Název nakladatele

    STU v Bratislave, Stavebná fakulta

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    20. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku