ZHODNOCENÍ BEZPEČNOSTI ŽELEZNIČNÍCH PŘEJEZDŮ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F15%3A00235997" target="_blank" >RIV/68407700:21110/15:00235997 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
ZHODNOCENÍ BEZPEČNOSTI ŽELEZNIČNÍCH PŘEJEZDŮ
Popis výsledku v původním jazyce
Vzhledem častým nehodám na železničních přejezdech, byl proveden dopravní průzkum se zaměřením na rychlost a zrychlení jednotlivých účastníků dopravního proudu, v závislosti na parametrech přejezdu. Nehodovost na přejezdech v ČR je velmi vysoká při srovnání s Evropou. V Evropě činí oběti nehod na přejezdech méně než 1 % celkové silniční nehodovosti, v ČR okolo 3 %. Vznik nehod na přejezdech přitom zdaleka není jen nekázeň řidičů, ale i důsledek problematické ergonomie přejezdů. Cílem dopravního průzkumubylo vysledovat, jakou rychlostí řidiči projíždějí přes přejezd. Zda respektují dopravní značení a do jaké míry jsou jednotlivá vozidla ovlivňována stavebními parametry přejezdu. Zejména se jedná o geometrické poměry v místě přejezdu, ale také o stavu komunikace a typu materiálu, ze kterého je proveden samotný přejezd.
Název v anglickém jazyce
THE EVALUATE THE SAFETY OF RAILWAY CROSSINGS
Popis výsledku anglicky
Because of frequent accidents at level crossings, traffic survey was carried out with focus on the speed and acceleration of the individual participants in the traffic stream, depending on the parameters of the crossing. Accident rate at level crossingsin the Czech is very high when compared to Europe. In Europe the victims of accidents at level crossings, less than 1% of total road accidents in the Czech around 3%. Accidents on crossing is not while far from being undisciplined drivers, but also a result of questionable ergonomics crossings. The aim of the survey was to track traffic speed at which drivers pass through the crossing. Whether they respect the traffic signs and the extent to which individual vehicles affected by structural parameters ofthe crossing. In particular, it is the geometrical conditions at the crossing points, but also the communication status and the type of material from which is made crossing itself
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Masaryk Conference for Ph.D. Students and Young Researchers 2015
ISBN
978-80-87952-12-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
2695-2701
Název nakladatele
MAGNANIMITAS
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
14. 12. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—