Využití participativního plánování na úrovni budov: pilotní studie Buštěhrad
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F15%3A00236029" target="_blank" >RIV/68407700:21110/15:00236029 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21720/15:00236029
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití participativního plánování na úrovni budov: pilotní studie Buštěhrad
Popis výsledku v původním jazyce
Článek pojednává o pilotním nasazení metodiky pro aktivní zapojení uživatelů budov do procesu plánování stavebního projektu. Pilotní ověření proběhlo v rámci projektu zaměřujícího se na navýšení kapacit ZŠ Oty Pavla v Buštěhradě. Proběhla analýza zainteresovaných stran, byla vytvořena komunikační strategie a pro vybrané skupiny zainteresovaných stran byly uplatněny metody participativního plánování. Analýza potřeb uživatelů budovy byla realizována prostřednictvím dotazníků, individuálních rozhovorů a ohniskové skupiny. Pro zapojení žáků školy jsme vytvořili návrhy kreativních aktivit. Data byla kvantitativně i kvalitativně zpracována. Zapojení metodiky pomohlo k identifikaci klíčových podnětů, které se následně odrazily i v technicko-ideovém plánu projektu. Na základě pilotní studie byl prokázán přínos metodiky pro daný typ stavebního projektu. Pilotní studie pomohla odhalit některé nedostatky metodiky a prostor pro další zlepšení.
Název v anglickém jazyce
The Use of Participatory Building Planning: a Pilot Study Buštěhrad
Popis výsledku anglicky
This article is an overview of pilot implementation of methodology for buildings users´active involvement in planning process. Our research was part of a project which aims to increase building capacities of Ota Pavels´ Primary School in Buštěhrad. Stakeholder analysis was performed and communication strategy was developer based on this analysis. Methods of participative planning were applied on certain groups of stakeholders. For a need analysis of building users, questionnaires, individual interviewsand focus groups were used. Various creative methods were used to increase engagement of pupils. Data were quantitatively and qualitatively processed. The methodology enables to identify new areas of possible improvement that can be later taken into account in architects´proposals. Due to this pilot study we can conclude that the methodology has a capacity to bring new, useful data and that professional are able to implement them into the final project. The study also points out several
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0091" target="_blank" >ED2.1.00/03.0091: Univerzitní centrum energeticky efektivních budov (UCEEB)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sympozium Energeticky efektivní budovy 2015
ISBN
978-80-02-02615-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
15-20
Název nakladatele
Společnost pro techniku prostředí
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Buštěhrad
Datum konání akce
15. 10. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—