Vliv obsahu pojiva na funkční vlastnosti asfaltových směsí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F15%3A00237033" target="_blank" >RIV/68407700:21110/15:00237033 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv obsahu pojiva na funkční vlastnosti asfaltových směsí
Popis výsledku v původním jazyce
Zvýšení obsahu pojiva v asfaltové směsi umožní výrazně zlepšit odolnost proti únavě. Může ale v některých případech vést ke snížení tuhosti asfaltové směsi. U směsí do podkladní vrstvy však příznivý vliv na únavu obvykle převáží, takže návrh vozovky může být spornější. Proto se v USA v posledních letech začínají používat do podkladní vrstvy směsi označované jako „Rich Bottom Layer“ (RBL). Jejich vlastnosti byly zkoumány v rámci českého výzkumné-ho projektu CESTI. Zkoušky byly realizovány v laboratořích ČVUT, VUT a Eurovia. V příspěvku jsou uvedeny poznatky ze zkoušek dvou směsí v rámci projektu CESTI, dalších zkoušek na ČVUT i údaje ze zahraniční literatury. Při porovnávání výsledků únavových zkoušek směsí RBL a AC se využilo statistických metod stanovením intervalů spolehlivosti a predikce.
Název v anglickém jazyce
Influence of bitumen content on the performance properties of asphalt mixes
Popis výsledku anglicky
Higher bitumen content allows to improve distinctly the fatigue resistance of asphalt mix. In some cases it can lead to lower stiffness. The favourable impact on fatigue for the base layer mix usually outweighs and pavement design can be less costly. That is why the mixes called “Rich Bottom Layer” (RBL) have been used in USA recently. Their properties have been studied in the framework of the Czech research project CESTI. Tests were realized in the laboratories of CVUT, VUT and Eurovia. The results obtained for 2 mixes tested in the project CESTI and other tests carried out at CVUT are presented. The comparison of common AC and RBL was realized by the statistical analysis (evaluation of confi dence and predictions intervals).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Trvalo udržateľný rozvoj cestného staviteľstva
ISBN
978-80-89565-21-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
38-44
Název nakladatele
Kongres STUDIO, spol. s r.o.
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Jasná, Nízké Tatry
Datum konání akce
18. 11. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—