Měření hladin akustického tlaku v okolí ocelové mostní konstrukce
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F16%3A00239752" target="_blank" >RIV/68407700:21110/16:00239752 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Měření hladin akustického tlaku v okolí ocelové mostní konstrukce
Popis výsledku v původním jazyce
Mostní konstrukce jsou z akustického hlediska důležitým lokálním zdrojem hluku na železniční trati. V roce 2015 bylo v oblasti omezování hlukové zátěže z kolejové dopravy navázáno na již řešené téma zabývající se vlivem ocelové mostní konstrukce na akustickou situaci v okolí železniční trati. Na jednokolejné železniční trati č. 505A Choceň – Týniště n. O. – Velký Osek bylo v létě roku 2014 provedeno přímé měření v terénu před plánovanou rekonstrukcí. V návaznosti na předchozí projekt bylo na podzim roku 2015 provedeno přímé měření v terénu po rekonstrukci. V totožných dvou měřících bodech byl stanoven přírůstek hladiny akustického tlaku v okolí mostní konstrukce. Porovnání probíhalo mezi měřícím bodem na širé trati a bodem umístěném v oblasti mostní konstrukce. Cílem provedeného měření bylo zjistit vliv rekonstrukce na akustickou situaci v řešeném území.
Název v anglickém jazyce
Sound pressure level measurements in the vicinity of a steel bridge construction
Popis výsledku anglicky
Bridge structures are sound in terms of important local source of noise on the railway line. In 2015 it was in reducing noise pollution from rail traffic bound to have addressed the topic of dealing with the influence of the steel bridge structures on the acoustic situation around railways. On the single railway line no. 505A Choceň - Týniště n. O. - Big Osek was last summer made direct measurements in the field before the planned renovations. Following the previous project was in the fall of 2015 made direct measurements in the field after reconstruction. On the same two measuring points was determined increase in the sound pressure level in the vicinity of the bridge structure. Compared took place between the measuring point on the open line and a point located in the area of bridge construction. The result of the measurement was to determine the impact of reconstruction on the acoustic situation in the investigated area.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník konference JUNIORSTAV 2016
ISBN
978-80-214-5311-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
28. 1. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—